وکیل کمک
۰

نحوه اعتبار سنجی در سامانه مرات

نحوه اعتبار سنجی در سامانه مرات
بازدید 7270

برای دریافت تسهیلات و وام از بانک رسالت باید مراحل مختلفی را پشت سر گذاشت که یکی از این مراحل دریافت اعتبار سنجی می باشد. اعتبار سنجی و پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات یکی از اقدامات مهمی است که باید به درستی از نحوه انجام آن اطلاع داشته باشید. ما در این مطلب قصد داریم نحوه اعتبار سنجی در سامانه مرات و پیگیری وضعیت پرونده را برایتان شرح دهیم.

برای اطلاع از شرایط دریافت وام بانک رسالت میتوانید ویدئو مربوطه را مشاهده نموده و در کوتاه ترین زمان ممکن وام خود را دریافت نمایید.

چنانچه سوالاتی پیرامون موضوع اعتبار سنجی در سامانه مرات دارید، می توانید با کارشناس سامانه مجموعه ما تماس گرفته و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

اعتبارسنجی در سامانه مرات

اعتبار سنجی تسهیلات گیرندگان در جهت دریافت وام، دارای روندی بسیارطولانی است، و سامانه مرات با علم به این موضوع، برای کاربرانش امکان اعتبار سنجی به صورت اینترنتی و غیر حضوری را فراهم آورده، که هم باعث کاهش مراجعه حضوری به بانک ها و هم تسریع روند دریافت وام شده است.

خوشبختانه با اعتبار سنجی در سامانه مرات علاوه بر مواردی که ذکر شده، ریسک بانک ها و موسسات اعتباری برای دادن وام نیز کم تر شده است.

نحوه اعتبار سنجی در سامانه مرات

۱_ وارد سامانه مرات به آدرس imerat.ir شوید.

۲_ گزینه “ورود به سامانه” را انتخاب کنید.

 

سامانه اعتبار سنجی مرات

 

۳_ چنانچه در این سامانه ثبت نام نکرده اید گزینه “ثبت نام کنید” را انتخاب، و در غیر این صورت، می توانید با وارد کردن کد ملی و کلمه عبور وارد سامانه مرات شوید.

 

ثبت نام در سامانه مرات

 

۴_ بعد از ورود، وارد بخش “درخواست اعتبار سنجی” شده و پس از خواندن کامل متن، آن را تایید و گزینه “ثبت درخواست اعتبار سنجی” را انتخاب نمایید.

 

اعتبار سنجی برای وام بانک رسالت

 

نحوه پیگیری پرونده در سامانه مرات

اعلام نتیجه اعتبار سنجی در سامانه مرات تا حداکثر یک هفته طول می کشد، در این مدت، شما برای پیگیری وضعیت پرونده در سامانه مرات، باید به وب سایت imerat.ir مراجعه کرده و از وضعیت پرونده خود مطلع شوید. تا اعلام نتیجه، سامانه مرات برای کاربران، پیام های زیادی ارسال می کند که باید به مضمون آن ها توجه زیادی داشته باشید.

بعد از اتمام برسی وضعیت پرونده، برای فرد متقاضی پیامی ارسال شده، و پس از آن متقاضی باید به وب سایت www.imerat.ir مراجعه،و در بخش وضعیت پرونده گزینه “نتیجه اعتبار سنجی” را انتخاب نماید.

برای مشاهده و دریافت نسخه چاپی نتیجه اعتبار سنجی در سامانه مرات،شما بعد از پرداخت هزینه آن می توانید، نتیجه اعتبار سنجی خود را دریافت نمایید.

نتیجه اعتبار سنجی با توجه به رده بندی های زیر قابل نمایش است ؛

ممتاز : این رده شامل بهترین نتیجه اعتبار سنجی در سامانه مرات است، که متقاضیان تسهیلات این رده نیازی به ارائه چک و یا سفته نخواهند داشت.

کاملا متناسب : متقاضیان این رده باید یک فقره چک و امضای فرد متعهد پشت آن را داشته و به بانک ارائه دهند.

متناسب : در این حالت علاوه بر ارائه یک فقره چک یا سفته توسط فرد متقاضی، باید یک فقره چک یا سفته از سوی یک فرد متعهد نیز به بانک ارائه داده شود.

نا متناسب : اگر فرد متقاضی در این رده قرار بگیرد، به علت بدهی های قبلی نمی تواند هیچ گونه وام و یا تسهیلاتی را دریافت نماید.

همچنین می توانید برای انجام تمامی این مراحل از اپلیکیشن سامانه مرات نیز استفاده کنید. برای دانلود این برنامه، می توانید مطلب دانلود اپلیکیشن مرآت بانک رسالت را مطالعه نمایید.

سخن نهایی

یکی از اقدامات ضروری که افراد هنگام دریافت تسهیلات و ثبت نام وام بانک رسالت باید پیگیری نمایند، اعتبار سنجی در سامانه مرات است.

خوشبختانه با وجود سامانه مرات تا حداکثر یک هفته نتیجه اعتبار سنجی به صورت آنلاین به فرد اعلام شده و دیگر نیازی به مراجعه حضوری متقاضی دریافت تسهیلات، به بانک نیست.

ما در این مطلب به شما نحوه اعتبار سنجی و چگونگی پیگیری پرونده در سامانه مرات را برایتان شرح داده ایم. چنانچه هنگام ورود و یا ثبت نام در سامانه مرات و اعتبار سنچی دچار مشکل شدید می توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید تا مشکل شما را در سریع ترین زمان ممکن حل نمایند.

سوالات متداول

چگونه درخواست اعتبار سنجی خود را در سامانه مرات ثبت نمایم ؟

در اولین مرحله شما باید در این سامانه ثبت نام و سپس از بخش مربوطه، ثبت درخواست خود را نهایی نمایید.

نتیجه اعتبار سنجی چند روز پس از ثبت درخواست، اعلام می شود؟

حدود 2 تا 3 روز پس از ثبت درخواست اعتبار سنجی در سامانه مرات

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد و صفر 9099072958