وکیل کمک

مدارک لازم برای سهام عدالت چیست؟

سهام عدالت-مدارک لازم برای سهام عدالت
بازدید 12824

خوشبختانه طرح اجرایی شدن دوره دوم ثبت نام سهام عدالت در سال جاری، تصویب شده و جاماندگان می توانند در مهلت اعلام شده توسط سازمان بورس، از طریق سامانه الکترونیکی سهام عدالت، امور مربوط به نام نویسی این سهام را پیگیری نمایند.

بیش تر جمعیت جاماندگان پس از فراهم شدن امکان آزاد سازی سهام عدالت، جزو گروه مشمولین دریافت سود این سهام بوده ولی در دوره اول، موفق به تکمیل فرآیند ثبت نام نشده اند، و در حال حاضر، به دنبال راهی برای تکمیل آن هستند. 

همچنین به دلیل عدم تمدید این مهلت، بهتر است پیش از آغاز زمان نام نویسی، مدارک مورد نیاز به همراه کد بورسی را تهیه کرده تا بتوانید در همان روز های اول فرم ثبت نام را تکمیل نمایید.

البته در صورتی که هنگام ثبت و تکمیل فرایند نام نویسی خود با مشکلاتی قبیل؛ عدم بالا آمدن سامانه، ثبت نشدن اطلاعات، ارور اشتباه بودن کد ملی و یا عدم وجود شماره همراه در سامانه و … مواجه شدید، می توانید با مجموعه وکیل کمک تماس گرفته تا کارشناسان ما، ثبت نام شما را انجام دهند.

با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه قصد داریم در رابطه با زمان و شرایط نام نویسی دوره جدید و مدارک لازم برای سهام عدالت ۱۴۰۱، برای کارگران، کودکان تازه متولد شده و …. صحبت کنیم.

سود سهام عدالت

 

مهلت ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱

بر اساس حقایقی مبنی بر دوره جدید ثبت نام سهام عدالت در اواخر سال ۱۴۰۱، و اطلاعیه هایی که در سامانه سهام عدالت منتشره شده؛ پیش بینی می شود که جاماندگان این سهام، در مهلت مشخص شده توسط سازمان بورس، باید فرآیند ثبت نام خود را پیگیری نمایند. 

با توجه به اینکه طرح ثبت نام مجدد سهام عدالت به صورت قطعی، توسط مجلس تایید شده است، اما این سازمان زمان دقیقی را اعلام نکرده و در حال آماده سازی زیر ساخت های لازم و ضروری می باشد. البته با توجه به دوره اول که در سال ۱۳۸۴ برگذار شد، احتمالا، یک دوره یک ساله برای ثبت نام متقاضیان در نظر گرفته شده است.

زمان شروع ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱

بر اساس تمامی اطلاعیه های منتشر شده در این خصوص، وزارت کار تا پایان بهمن ماه سال گذشته، لیست تمامی افراد بازماندگان سهام عدالت را تهیه و برای بررسی در اختیار مجلس قرار داده است. پس از ارائه این لیست، پیش بینی شده که ثبت نام سهام عدالت برای کودکان و جاماندگان، پایان سال جاری (سال ۱۴۰۱) آغاز شده و تمامی افراد واجد شرایط در صورت تکمیل بودن مدارکشان، مجاز به نام نویسی و دریافت سهام مد نظرشان می باشند.

خوشبختانه تمامی جاماندگان سهام عدالت می توانند سود خود را دریافت نمایند و مجلس در حال ایجاد بستری برای پیگیری این موضوع مهم است.

نکته : با توجه به اعلام رسمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، مهلت اغاز واگذاری سهام عدالت به گروه های جامانده، در دستور کار است ۱۴۰۱ قرار گرفته است.

چه کسانی مشمول دریافت سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ هستند؟

 

چه کسانی مشمول دریافت سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ هستند؟

گروه اول : افرادی که در دوره اول ثبت نام، فرم ثبت نام را تکمیل کرده اما بنا بر هر دلیلی موفق به دریافت سهام عدالت نشده و مراحل نام نویسی آن ها نیمه کاره مانده است.

گروه دوم : افرادی که تحت پوشش سازمان های حمایتی مختلفی مانند؛ بهزیستی، کمیته امداد و غیره می باشند، ولی شناسایی نشده و یا پس از اتمام مهلت ثبت نام سهام عدالت به عضویت این سازمان ها درآمده اند.

گروه سوم : گروهی از مردم که جزو دهک های درآمدی اول تا ششم بوده اما در دور اول موفق به تکمیل فرم ثبت نام سهام عدالت نشده اند.

شرایط سنی ثبت نام سهام عدالت

برای ثبت نام جدید این اوراق مشارکت در سال جاری، درست مانند دوره اول، شرایط سنی خاصی در نظر گرفته نشده، یعنی جاماندگان سهام عدالت در هر گروه سنی می توانند، ثبت نام کرده و سهام مورد نظرشان را دریافت نمایند.

نکته : در صورتی که شما هم یکی از متقاضیان دریافت این سهام می باشید، باید در زمان مشخص شده فرآیند ثبت نام خود را نهایی کنید، زیرا این بازه زمانی دیگر تمدید نخواهد شد.

شرایط و مدارک لازم برای سهام عدالت 1401

 

مدارک لازم برای ثبت نام سهام عدالت 

با توجه به نهایی شدن طرح ثبت نام سهام عدالت در پایان سال جاری، جاماندگان دوره اول به دنبال تکمیل مدارک خود می باشند تا با تعیین تاریخ نهایی، بتوانند ثبت نام خود را انجام دهند. مدارک لازم سهام عدالت ۱۴۰۱ عبارت است از؛ 

_ شناسنامه 

_ کد بورسی

_ کارت ملی هوشمند 

_ شماره حساب بانکی

_ اطلاعات هویتی و بانکی 

نکاتی در خصوص ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱

۱_ خانواده هایی که جزو مشمولین دریافت این سهام هستند، و عضو جدید خانواده آن ها، بعد از اتمام مهلت دوره اول ثبت نام، متولد شده باشد، (فرزند جدید) نمی تواند سود این سهام را دریافت کند و باید در دوره جدید، سرپرست خانواده اقدام به ثبت نام و دریافت سهام عدالت برای وی نماید.

۲_ در صورتی که شما یکی از متقاضیان ثبت نام سهام عدالت می باشید، پیش از ثبت نام، باید کد بورسی خود را از طریق عضویت در سامانه سجام دریافت نمایید.

خوشبختانه دیگر مانند گذشته، نیازی به مراجعه حضوری به مراکز پیشخوان دولت در جهت دریافت کد بورسی نیست، و شما باید برای دریافت این کد، به سامانه سجام به آدرس sejam.ir، مراجعه نمایید. همچنین می توانید برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه مذکور، مطلب، ثبت نام در سامانه سجام را مطالعه نمایید.

همچنین تمامی روند ثبت نام و احراز هویت سهام عدالت، به صورت اینترنتی در دسترس بوده و چنانچه قصد دریافت راهنمای ثبت نام سهام عدالت را دارید، می توانید با کارشناس سامانه مجموعه ما تماس بگیرید.

سخن نهایی

با در نظر گرفتن این موضوع که زمان دقیق ثبت نام سهام عدالت در سال ۱۴۰۱، هنوز مشخص نشده، و اطلاعات دقیقی در رابطه با شرایط و مدارک نام نویسی در دسترس نیست، کارشناسان سهام مجموعه ما با توجه به اطلاعیه هایی که توسط سازمان بورس منتشر شده، پیش بینی کرده اند که، متقاضیان برای ثبت نام دوره دوم این سهام، به اطلاعات دقیق هویتی و بانکی به همراه کد بورسی نیاز دارند. 

با توجه به اهمیت نام نویسی سهام عدالت در سال جاری، ما تلاش کردیم تا در این مطلب، به تمامی نکات مورد نیاز، پیرامون ثبت نام دریافت اوراق مشارکت عدالت، بپردازیم. در صورتی که سوالات شما در این خصوص مرتفع نشده، می توانید با کارشناسان مجموعه ما ارتباط گرفته و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

 

سوالات متدوال 

مدارک لازم برای ثبت نام سهام عدالت 1401 چیست ؟

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام سهام عدالت 1401 شامل شناسنامه، کارت ملی، شماره کارت و غیره می شود که ما در متن مقاله به تمامی مدارک مورد نیاز شما اشاره کرده ایم.

مشمولین سهام عدالت چه افرادی هستند ؟

لیست این افراد توسط وزارت کار تهیه شده و به مجلس اعلام می شود، که در متن مقاله به آن اشاره کرده ایم.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. علی اکبر اکبرزاده گفت:

    ثبت نام سهام عدالت

    1. admin گفت:

      جهت ثبت نام سهام عدالت می توانید با مشاوران مرکز ما تماس بگیرید

  2. مصطفی سلیمانی گفت:

    سلام
    من بخاطر شماره شبا خودم که تایید نشده سود سهام عدالت خودمو نگرفتم میشه جواب بدید بگید که باید دوباره از اول ثبت نام کنم یا میشه تو یه سایتی مدارک خودمو تکمیل کنم
    ممنونم

  3. مصطفی سلیمانی گفت:

    سلام
    شماره شبا من به هر دلیلی تایید نشده
    ولی وقتی من میخوام دوباره وارد کنم به من میگن که باید دوباره فرم رو پر کنم میخواستم بدونم من دوباره پر کنم از نظر قانون به مشکل نمیخورم
    ممنون از لطفتون

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      عدم تایید شماره شبا در سامانه سهام عدالت، می تواند به خاطر مسدود و راکد بودن حساب بانکی شما و یا عدم درج شماره شبا حسابی که به نام خودتان است، باشد. در صورتی که شماره شبا حساب فعال به نام خودتان را ثبت و با پیام عدم تایید رو به رو شده اید، می توانید برای رفع این مشکل با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸ تماس گرفته تا کارشناس مربوطه، مشکل شما را مرتفع سازد.

  4. محمود میرزایی گفت:

    با سلام هنگام بارگزاری مدارک حین ثبت نام سهام عدالت آیا بارگزاری کپی آنها به جای اصل امکان دارد.با تشکر

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      به دلیل ناواضح بودن تصویر کپی، بهتر است فایل اسکن شده اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود را بارگذاری نمایید.

    2. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      به دلیل ناواضح بودن تصویر کپی، بهتر است فایل اسکن شده اصل شناسنامه و یا کارت ملی، خود را بارگذاری نمایید.

  5. مقدم گفت:

    سلام خسته نباشید من یک خانواده ۶نفره هستم سهام عدالت نداریم بازنشسته تامین اجتماعی هستم باید چکارکنم

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی در صورتی که شما مشمول دریافت سهام عدالت می شوید، ابتدا باید در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت خود را انجام دهید، بعد از آن کد بورسی خود را دریافت نمایید و با ثبت اطلاعات در سامانه مربوطه می توانید سهام عدالت خود را دریافت نمایید. به علت شلوغی سرورها و خطای بالای نیامدن سامانه در این روز ها، می توانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸ (تماس تنها از طریق تلفن ثابت بدون پیش شماره) تماس بگیرید، تا کارشناسان ما تمامی این اقدامات را پیگیری نمایند.

  6. فاطمه بیگم نیک نژاد حسینی گفت:

    سلام وقت بخیر من تمام مدارکم حاضر است کجا باید مراجعه کنم از قزوین پیام می فرستم شماره ۰۹۱۲۱۸۱۱۹۵۳ با تشکر

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      جهت دریافت اطلاعات بیش تر می توانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸ از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و پیش شماره تماس بگیرید.

  7. tina گفت:

    سلام من واسه ثبت نامم به مشکل خورده بودم باهاتون تماس گرفتم مشکلمو سریع حل کردین مرسی واقعااا

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      ممنون از اعتماد شما.

  8. tina گفت:

    سلام خسته نباشید ما خانوادگی جا موندیم چطور بدونیم کی ثبت نام شروع میشه که اقدام کنیم؟ و کجا باید مراجعه کنیم برای ثبت نام؟

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      جهت ثبت نام سهام عدالت، می توانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸ از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و پیش شماره تماس بگیرید.

  9. سارا گفت:

    شرایط سنی ثبت نام سهام عدالت به چه صورت است؟

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      شرایط سنی خاصی برای ثبت نام سهام عدالت، در نظر گرفته نشده و تمامی مشمولین می توانند اقدام به نام نویسی نمایند.

  10. danyal گفت:

    برای ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ چه مدارکی لازمه و برای ثبت نام باید با کجا تماس بگیرم یا وارد کدوم وب سایت بشم؟؟؟

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر رگامی، برای ثبت نام سهام عدالت به مدارک زیر نیاز دارید؛
      _ شناسنامه 
      _ کد بورسی
      _ کارت ملی هوشمند 
      _ شماره حساب بانکی
      _ اطلاعات هویتی و بانکی 
      برای ثبت نام نیز می توانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸ از طریق تلفن ثابت بدون صفر و پیش شماره تماس بگیرید تا کارشناسان ما اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

  11. حمید رضا پارسایی گفت:

    خواهشن جواب من رو بدین،من واقعا احتیاج به سهام عدالت دارم

  12. رامین گفت:

    سلام اگه کارت ملی قدیمی باشه میتونیم ثبت نام کنیم

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      بله

تماس از تلفن ثابت بدون کد و صفر 9099072958