وکیل کمک
۰

آموزش ثبت لایحه در سامانه ثنا

آموزش ثبت لایحه در سامانه ثنا
بازدید 4513

خوانده و خواهان در دادگاه برای دفاع از خودشان، باید اقدام به ثبت لایحه در سامانه ثنا نمایند، در گذشته ثبت لایحه به صورت حضوری بوده اما با در نظر گرفتن کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان، دولت بستری را فراهم ساخته تا افراد بتوانند لوایح خود را به صورت الکترونیکی ثبت نمایند. استفاده از این روش باعث می شود تا وکلا در مدت زمان کوتاه تری اقدامات لازم را انجام دهند.

در اصل شما با ورود به سامانه ثنا می توانید به سادگی این موضوع را پیگیری نمایید، البته توجه داشته باشید، در صورت عدم اطلاع از نحوه نگارش لایحه ممکن است، نتیجه دل خواه خود را دریافت نکنید، به همین خاطر ما به شما پیشنهاد می کنیم، با مجموعه ما تماس بگیرید تا کارشناسان حقوقی وکیل کمک، راهنمایی های لازم در این خصوص را به شما ارائه دهند.

آیا امکان ثبت الکترونیک لایحه وجود دارد ؟

خوشبختانه افراد و یا وکلا، می توانند به سادگی اقدام به ثبت الکترونیک لایحه نمایند، البته عموم مردم و برخی از وکلا از این ویژگی اطلاعی ندارند، همان طور که برای انجام هر کاری وجود، پیش نیاز ها ضروری می باشد، در ادامه ما به شما نحوه ثبت و مشاهد لایحه در سامانه ثنا را آموزش خواهیم داد.

نحوه ثبت لایحه در سامانه ثنا

۱_ ابتدا باید وارد سایت اصلی قوه قضاییه به آدرس adliran.ir شوید.

۲_ گزینه سامانه وکلا و کارشناسان را انتخاب نمایید.

راهنمای ثبت لایحه در سامانه ثنا

۳_ در این بخش اطلاعات خواسه شده را وارد نمایید تا بتوانید وارد حساب کاربری خود شوید.

1_راهنمای ثبت لایحه در سامانه ثنا

۴_ از قسمت سمت راستی صفحه، گزینه ارائه و پیگیری لایحه را انتخاب نمایید و در صورتی که قصد ثبت یک لایحه جدید را دارید باید گزینه تقدیم لایحه را در پنجره جدید باز شده انتخاب کنید.

2_راهنمای ثبت لایحه در سامانه ثنا

در ادامه نوع لایحه را مشخص کرده و گزینه تقدیم را که در قسمت پایینی پنچره وجود دارد بر روی آن کلیک نمایید.

۵_ در این بخش، یک لیست برایتان باز می شود، اولین گزینه این لیست یعنی ثبت و ویرایش لایحه را انتخاب کنید.

3_راهنمای ثبت لایحه در سامانه ثنا

برای اینکه بتوانید یک لایحه ارسال نمایید باید همه گزینه های موجود در این لیست را پر کنید. در واقع سیستم این بخش به این صورت است که تنها با پر کردن کامل یک گزینه می توانید گزینه بعدی را پر نمایید و در غیر این صورت گزینه های بعدی برایتان غیر فعال باقی می ماند.

۶_ بعد از کلیک بر روی گزینه افزودن و انتخاب موضوع لایحه به بخش بعدی می روید. در این صفحه باید اطلاعات پرونده را ثبت و مرجع قضایی نهاد رسیدگی به آن را انتخاب کنید.

4_راهنمای ثبت لایحه در سامانه ثنا

۷_ در صورتی که اطلاعاتی برای پیوست دارید را بارگذاری کنید. حال وارد صفحه ای می شوید که مربوط به ارائه کننده لایحه می باشد، در صورتی که وکیل می باشید باید گزینه وکیل را انتخاب نمایید.

5_راهنمای ثبت لایحه در سامانه ثنا

با وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد جست و جو خود را انجام داده تا اطلاعاتتان کامل بارگذاری شود.

۸_ لایحه خود را نوشته و بر روی گزینه ثبت موقت کلیک نمایید، حال کد رهگیری خود را دریافت کنید و گزینه بازگشت به فهرست را انتخاب نمایید.

6_راهنمای ثبت لایحه در سامانه ثنا

۹_ در این صفحه گزینه آماده سازی جهت محاسبه هزینه و ارسال را انتخاب نمایید و فرم باز شده را تایید کنید. مجدد به فهرست برگشته و گزینه اخذ امضای الکترونیک را انتخاب نمایید.

7_راهنمای ثبت لایحه در سامانه ثنا

۱۰_ گزینه محاسبه و دریافت هزینه را انتخاب نمایید و هزینه ثبت الکترونیک لایحه را پرداخت نمایید.

8_راهنمای ثبت لایحه در سامانه ثنا

۱۱_ از فهرست گزیه ارسال به دفتر خدمات قضایی را انتخاب کرده بر روی گزینه ارسال رمز موقت کلیک نمایید. رمز دریافت شده را در کادر مربوطه نوشته و یکی از گزینه های ارسال به مرجه قضایی و یا ارسال به دفتر خدمات را انتخاب کنید.

مشاهده لایحه در سامانه ثنا

برای مشاهده لایحه در سامانه ثنا، دقیقا باید همان مراحلی را که برای ثبت الکترونیک لایحه طی کرده اید را دنبال نمایید. یعنی تمامی مراحلی که انجام داده اید را، مشاهده و در صورت نیاز آن را ویرایش کنید.

خوشبختانه در حال حاضر شما می توانید با ورود به سامانه ثنا، لایحه طرف دیگر پرونده را نیز مشاهده کنید، البته در صورتی که خود فرد و یا وکیل بعد از ثبت لایحه در سامانه ثنا آن را جزو تبادل لوایح محسوب کرده باشند. در غیر این صورت باید لایحه را به صورت کتبی به شما ارائه داده تا مطالعه نمایید.

نکات ثبت لایحه در ثنا

_ در صورتی که بنا بر هر دلیلی نمی توانید تمامی مراحل ثبت لایحه را تکمیل نمایید، می توانید با انتخاب گزینه ثبت موقت و دریافت کد رهگیری، بعدا اقدام به تکمیل لایحه خود نمایید.

_ بهتر است این کار را به وکیل خود بسپارید، در صورتی که وکیل ندارید، می توانید با مجموعه وکیل کمک تماس گرفته تا کارشناسان ما اقدام به ثبت لایحه برای شما نمایند، زیرا هم از تخصص و هم از مهارت بیش تری نسب به شما برخوردار هستند.

_ بد از ثبت لایحه حدودا بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان نیاز است تا این لایحه توسط دادگاه برررسی شود. بعد از آن می توانید برای مشاهده لایحه، در سامانه ثنا از کد رهگیری خود استفاده نمایید.

سخن نهایی 

خوشبختانه در سال های گذشته با راه اندازی سامانه ثنا، خدمات قضایی زیادی به صورت الکترونیکی و آنلاین انجام می شوند، و ما در بطن این مطلب، به شرح یکی از مهم ترین خدمات این سامانه یعنی چگونگی ثبت لایحه در سامانه ثنا پرداخته ایم. 

در نتیجه از این به بعد می توانید به وب سایت اصلی قوه قضاییه به آدرس adliran.ir مراجعه کرده و اقدام به ثبت و مشاهده لوایح خود نمایید، البته فراموش نکنید در صورتی که از چگونگی نحوه نگارش ثبت لایحه الکترونیکی هیچ اطلاعی ندارید، بهتر است با ما تماس گرفته تا کارشناسان ما این موضوع را پیگیری و اقدام به ثبت لوایح مورد نظر شما نمایند.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد و صفر 9099072958