وکیل کمک
۰

مشاهده ابلاغیه شورای حل اختلاف

مشاهده ابلاغیه شورای حل اختلاف
بازدید 3635

اگر شما هم قبلا اقدام به اقامه دعوی در شورای حل اختلاف کرده باشید، قطعا بعد از مدتی ابلاغیه ای برایتان، صادر خواهد شد، که باید نسبت به دریافت آن کوشا باشید، زیرا در صورت عدم دریافت به موقع، نمی توانید پیگیری های لازم را انجام داده، و در نتیجه ممکن است حق شما به سادگی پایمال شود.

به دلیل ضرورت این موضوع، برایتان در این مطلب نحوه ورود و مشاهده ابلاغیه شورای حل اختلاف را شرح داده ایم؛ تا بتوانید خودتان و به صورت آنلاین اقدامات لازم را انجام دهید. البته در صورتی که با خطای سرور و یا عدم بالا آمدن سایت ابلاغ رو به رو شدید، می توانید با مجموعه ما تماس گرفته، تا کارشناسان سامانه وکیل کمک، ابلاغیه شما را دریافت و فایل آن را برایتان ارسال کنند.

فراموش نکنید یکی از شروط اصلی دریافت ابلاغیه، عضویت و داشتن حساب کاربری در سامانه ثنا می باشد، می توانید برای دریافت اطلاعات بیش تر در خصوص ایجاد حساب کاربری مطلب، ثبت نام در سامانه ثنا را مطالعه نمایید.

ابلاغیه شورای حل اختلاف چیست

ابلاغیه، به اطلاعیه هایی می گویند، که از سوی نهادی خاص برای اشخاص مختلف صادر شده، تا فرد را از موضوع و یا خبری آگاه سازد، ابلاغیه شورای حل اختلاف هم، گزارشی از سوی این شورا بوده، که به افراد مختلف ابلاغ می شود، تا اشخاص از روند پرونده خود آگاه و یا برای دفاع در این نهاد حضور بیابند.

ابلاغیه های شورای حل اختلاف، عموما مربوط به دعوی های بین دو فرد بوده و از زمان شروع پرونده تا صادر شدن حکم و نتیجه، چندین بار برای افراد فرستاده خواهد شد.

سایت مشاهده ابلاغیه شورای حل اختلاف

برای مشاهده ابلاغیه های شورای حل اختلاف باید وارد وب سایت، eblagh.adliran.ir شوید، زیرا این نوع اطلاعیه ها، دیگر مانند گذشته، به صورت کاغذی برای افراد ارسال نخواهند شد.

نحوه ورود به سایت مشاهده ابلاغیه شورای حل اختلاف 

۱_ ابتدا وارد آدرس eblagh.adliran.ir شوید.

۲_ در این صفحه با وارد کردن کد ملی و کد ثنا، می توانید وارد حساب کاربری خود شوید.

 

سایت مشاهده ابلاغیه شورای حل اختلاف

 

در بخش بعدی به شما نحوه مشاهده ابلاغیه شورای حل اختلاف را توضییح می دهیم، در صورتی که به اینترنت دسترسی نداشته و یا تا به حال خودتان اقدام به بررسی و مشاهده ابلاغیه هایتان نکرده اید، می توانید با مجموعه وکیل کمک تماس گرفته، تا کارشناسان ما فایل ابلاغیه هایتان را برای شما ارسال نمایند.

نحوه مشاهده ابلاغیه شورای حل اختلاف

بعد از ورود به این سامانه برای مشاهده ابلاغیه هایتان باید مراحل زیر را طی نمایید :

۱_ در این صفحه با گزینه های مختلفی رو به رو می شوید، برای مشاهده ابلاغیه های جدید خود باید گزینه “ابلاغیه های جدید” را انتخاب نمایید و در صورتی که قصد بررسی ابلاغیه های قبلی خود که آن ها را مشاهده کرده اید را دارید باید گزینه “ابلاغیه های مشاهده شده” را انتخاب کنید.

مراحل مشاهده ابلاغیه شورای حل اختلاف

۲_ در این بخش می توانید هر کدام از ابلاغیه هایی که قصد خواندن و یا پرینت گرفتن از آن را دارید، مشاهده نمایید.

1_مراحل مشاهده ابلاغیه شورای حل اختلاف

۳_ با ورود به صفحه ابلاغیه، با گزینه های متفاوتی رو به رو می شوید، در صورت نیاز داشتن به فایل ابلاغیه تان می توانید یکی از گرینه های “مشاهده نسخه چاپی ابلاغیه” و  “دریافت نسخه چاپی ابلاغیه” را انتخاب نمایید.

2_مراحل مشاهده ابلاغیه شورای حل اختلاف

نکات مشاهده ابلاغیه شورای حل اختلاف

_ هر چند وقت یک بار، به سایت ابلاغیه شورای حل اختلاف سر بزنید، زیرا ممکن است برای شما ابلاغیه ای صادر شده باشد.

_ هنگامی که اقدام به مشاهده و پیگیری ابلاغیه های خود می کنید، بهتر است نسخه چاپی آن را نیز دریافت نمایید؛ زیرا ممکن است بعدا به آن احتیاج پیدا کنید.

_ در صفحه اصلی این سامانه، ۲ گزینه دیگر “دریافت با رمز” و “دریافت با شماره” نیز وجود دارد؛ شما می توانید با استفاده از رمز و شماره، اطلاعیه مورد نظرتان را پیدا کنید و دیگر مجبور نباشید تمامی ابلاغیه های قبلی خود را بررسی نمایید.

سخن نهایی

با راه اندازی، سایت مشاهده ابلاغیه شورای حل اختلاف توسط سازمان قوه قضاییه، دسترسی مراجعین به ابلاغیه های دریافتی بسیار آسان تر از گذشته شده است و دیگر نیازی به دریافت ابلاغیه به صورت کاغذی نمی باشد.

ما در این مطلب، به توضییح، چیستی ابلاغیه شورای حل اختلاف و نحوه دریافت آن از سامانه مربوطه پرداخته ایم، همچنین نکات مهمی که در این خصوص باید بدانید را نیز برایتان بیان کرده، تا شما بتوانید به سادگی وارد سامانه مشاهده ابلاغیه شورای حل اختلاف شده و اقدام به رویت اطلاعیه های جدید خود نمایید.

در صورت عدم دسترسی و یا ثبت نام در سامانه فوق، بهتر است با مجموعه وکیل کمک تماس گرفته، تا کارشناس مربوطه این امور را پیگیری کرده و فایل ابلاغیه شما را برایتان ارسال نمایند.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد و صفر 9099072958