وکیل کمک
۱

ثبت دادخواست دیوان عدالت اداری در سامانه ساجد

ثبت دادخواست دیوان عدالت اداری در سامانه ساجد
بازدید 2675

خوشبختانه با راه اندازی سامانه ساجد، افراد حقوقی و حقیقی، می توانند برای جلوگیری از ضایع شدن حقشان، به صورت اینترنتی، دادخواست خود را در این سامانه ثبت نمایند.

در این مقاله توضییح مختصری در رابطه با سامانه ساجد دیوان عدالت اداری به همراه چگونگی استفاده از خدمات این سامانه آورده ایم، تا در نهایت شما قادر باشید که خودتان شخصا دادخواست های خود را ثبت و پیگیری کنید.

چنانچه هنگام ثبت درخواست خود، دچار مشکلاتی از قبیل، عدم اطلاع از نحوه نگارش درخواست، بالا نیامدن سامانه و غیره شدید، می توانید با مجموعه ما تماس گرفته تا کارشناس مربوطه، اطلاعات لازم در این خصوص را در اختیارتان قرار دهد.

سامانه ثبت دادخواست دیوان عدالت اداری sajed.divan-edalat.ir

متاسفانه در حال حاضر، دیگر امکان، ثبت دادخواست به صورت حضوری، در شعب دیوان عدالت اداری وجود نداشته و افرادی که قصد ثبت دادخواست را دارند، باید با عضویت در سامانه ساجد دیوان عدالت اداری این موضوع را پیگیری نمایند.

نکته : حداکثر فرصت ثبت دادخواست مرتبط با رای صادر شده، برای افراد ساکن ایران سه ماه و برای افرادی که خارج از ایران ساکن هستند، ۶ ماه در نظر گرفته شده و بعد از گذشت این زمان دیگر دادخواست از سوی دیوان عدالت اداری پیگیری نمی شود.

نکته : این سامانه تحت نظر قوه قضاییه بوده، به همین دلیل شما باید برای استفاده از خدمات گوناگون این سایت در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشید. (چنانچه تا به حال در این سامانه ثبت نام نکرده اید، می توانید مطلب، ثبت نام در سامانه ثنا را مطالعه نمایید)

ورود به سامانه ساجد دیوان عدالت اداری

۱_ وارد آدرس sajed.divan-edalat.ir شوید.

۲_ کد ملی به همراه رمز عبور خود را وارد نمایید.

سامانه ساجد

 

۳_ در صورت درست وارد کردن اطلاعت، وارد صفحه اصلی سامانه ساجد دیوان عدالت اداری می شوید و می توانید با توجه به نیاز خود یکی از خدمات این سامانه را انتخاب نمایید.

سامانه ساجد

نحوه ثبت درخواست در سامانه ساجد دیوان عدل اداری

۱_ وارد سامانه ساجد دیوان عدالت به آدزس saged.divan-edalat.ir شوید.

۲_ رمز عبور و نام کابری که هنگام ثیت نام دریافت کرده اید را در فیلد های مربوطه وارد نمایید.

سامانه ساجد

 

۳_ با توجه به درخواست خود یکی از گزینه های “ثبت دادخواست بدوی” و یا “ثبت دادخواست تجدید نظر” را انتخاب کنید.

سامانه ساجد

 

نکته : امکان رویت و پیگیری پرونده نیز در این بخش امکان پذیر است.

۴_ موافقت خود را با ضوابط و شرایط درج شده دراین صفحه اعلام نمایید.

نحوه ثبت درخواست در سامانه ساجد دیوان عدل اداری

 

۵_ اطلاعات خواسته شده و شرح دادخواست خود را وارد نمایید و سپس اسکن مدارک خود را بارگذاری کنید، با انتخاب گزینه “ذخیره” دادخواست شما در این سامانه ثبت خواهد شد.

1_نحوه ثبت درخواست در سامانه ساجد دیوان عدل اداری

سخن نهایی

دیوان عدالت اداری، مرجعی برای شکایت و دادخواست افراد از رای صادره توسط قوه قضائیه می باشد. سامانه ساجد نیز برای سهولت در روند ثبت دادخواست دیوان عدالت اداری و پیگیری های پس از آن راه اندازی شده است.

در صورتی که تمایل به ثبت درخواست در سامانه ساجد را دارید، باید با توجه به مراحل گفته شده در این مطلب، این موضوع را پیگیری نمایید، البته ممکن است شما از نحوه نگارش این دادخواست هیچ اطلاعی نداشته باشید، فراموش نکنید، هنگام ارائه دادخواست قانونی به هر ارگانی، باید سبک نگارشی مخصوصی را دنبال نمایید، زیرا در صورت عدم رعایت این نکته مهم، ممکن است، نتیجه دل خواه خود را از اقامه دعوی نگیرید.

با در نظر گرفتن چنین مشکلاتی، کارشناسان حقوقی وکیل کمک در هر  ساعتی، آماده پاسخ گویی به سوالات شما پیرامون موضوع ثبت دادخواست دیوان عدالت اداری می باشند، تنها کافیست با مجموعه وکیل کمک تماس بگیرید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. عبدالرضا گفت:

    با سلام. قانونی هست برای اخذ وام مسکن جوانان بانک مسکن ،،،، که به مدت ۱۵ سال ، قسط به بانک پرداخت می کنند و در پایان سال ۱۵، حدودا ۵۰ ملیون وام خرید مسکن پرداخت می کند ! شرط اعطای وام ، ارائه سند خریداری واحدی مسکونی است. با توجه به تورم خیلی زیادی که در سال های اخیر رخ داده، خرید مسکن و ارائه سند به بانک ، امکان پذیر نیست. ولی بانک اصرار به تحویل سند ، برای پرداخت ۵۰ ملیون را دارد! استدعا دارم ، این قانون را اصلاح و وثیقه و ضمانت معقولی را برای پرداخت وام در نظر بگیرید .
    امضا،،،،، همه جوانانی که ۱۵ سال منتظر گرفتن وام مسکن جوانان هستند.