وکیل کمک

ابلاغ الکترونیکی سامانه ثنا

ابلاغ الکترونیکی سامانه ثنا
بازدید 31527

با توجه به گزارش های جمع آوری شده توسط کارشناسان، متاسفانه برخی از کاربران جهت دریافت ابلاغیه خود در سامانه ثنا با مشکلاتی در مراحل ثبت نام و ورود، بازیابی رمز، دریافت رمز عبور موقت و… مواجه شده اند.

به دلیل ضرورت و اهمیت پیگیری امور مراجع قضایی و دیگر مراکز، مجموعه ما بستری را فراهم ساخته تا برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی با کارشناسان سامانه وکیل کمک تماس گرفته و تمامی امور قضایی و اداری خود را پیگیری نمایید.

همچنین در صورتی که قصد دریافت ابلاغیه، ثبت لوایح قضایی و شکواییه، اخذ گواهی استعلام عدم سوء پیشینه و … را دارید، می توانید اطلاعات خود را به صورت غیر حضوری و تلفنی در اختیار کارشناسان ما قرار داده و در کمتر از نیم ساعت، علاوه بر دریافت فایل ابلاغیه و یا استعلام، تمامی امور مورد نظرتان را در این سامانه ثبت و پیگیری نمایید.

در ادامه نیز به شرح نحوه ثبت نام در سامانه ثنا، مراحل ورود به سامانه و رویت ابلاغیه الکترونیکی پرونده قضایی و نکاتی ضروری در خصوص سامانه عدل ایران پرداخته ایم.

ورود به سامانه ثنا و مشاهده ابلاغ الکترونیکی سامانه ثنا

❖ وارد وب سایت، sana.adliran.ir شوید.

❖ در این صفحه گزینه “سامانه ابلاغ الکترونیک” را انتخاب نمایید.

❖ در این بخش باید رمز شخصی و کد ملی خود را در فیلدهای مربوطه درج کنید.

❖ رمز موقت پیامک شده را در جای خالی بنویسید.

❖ حال می توانید با توجه به نیاز خود یکی از خدمات مورد نظر را انتخاب نمایید.

برای ورود به سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثنا مراحل زیر را دنبال کنید :

۱_ وارد سامانه ثنا شده و مطابق با تصویر زیر گزینه “سامانه ابلاغ الکترونیک” انتخاب کنید.

ورود به سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا

 

۲_ در این مرحله شما باید اطلاعات ورود خود را در فیلد های مشخص شده بنویسید. با توجه به تصویر شما باید کد ملی و رمز شخصی (کد ثنا) که در هنگام ثبت نام دریافت کرده را وارد و بر روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید.

ورود به سامانه ثنا

 

۳_ در این مرحله کد ورود یک بار مصرف برای شماره همراهی که هنگام ثبت نام ثبت کرده اید، ارسال شده و با وارد کردن کد در فیلد رمز موقت می توانید وارد حساب کاربری خود شوید.

دریافت رمز موقت ثنا

 

با ورود به پنل کاربری خود با موارد زیر رو به رو می شوید؛

پنل کاربری سامانه ثنا

 

ابلاغیه های جدید : در صورتی که ابلاغیه جدید برای شما صادر شود از این قسمت قابل مشاهده است.

ابلاغیه های مشاهده شده : لیست ابلاغیه هایی که قبلا برای شما آمده و مشاهده کرده اید.

دریافت با رمز : دریافت ابلاغیه با رمز پرونده

دریافت با شماره : دریافت ابلاغیه با شماره ابلاغیه

سامانه آگهی الکترونیک : این بخش لیستی از آگاهی های قضایی می باشد که کاربران می توانند آن را مشاهده کنند.

با انتخاب گزینه ”ابلاغیه های جدید” و یا ”ابلاغیه های مشاهده شده”، به ابلاغیه های تان دسترسی پیدا می کنید.

مشاهده ابلاغیه در سامانه ثنا

 

لازم به ذکر است که تاریخ مشاهده ابلاغیه توسط کاربر، تاریخ ابلاغ محسوب شده و کلیه آثار قانونی ابلاغ (مانند مهلت تجدید نظر خواهی از رای دادگاه)، از آن تاریخ محاسبه می شود.

نکته : اگر از برنامه های تغییر آی پی (ف ی ل ت ر ش ک ن) استفاده می کنید، باید اپلیکیشن مذکور را خاموش و سپس وارد سامانه ثنا شوید، زیرا در غیر این صورت، وب سایت برای شما باز نخواهد شد.

نکته : همچنین بهتر است از جدیدترین نسخه ویندوز و مرورگر استفاده کنید.

سایت اصلی ابلاغیه الکترونیکی

می توانید با مراجعه به eblagh.adliran.ir که آدرس اصلی وب سایت ابلاغیه الکترونیکی می باشد، اطلاعیه مورد نظرتان را مشاهده و روند پرونده در جریان خود را پیگیری نمایید.

ثبت نام در وب سایت مذکور دارای دو مرحله بوده که در ادامه به صورت کامل آن را برایتان توضییح خواهیم داد.

بعد از نام نویسی، یک نام کاربری و رمز عبور شخصی که همان کد ثنا است، در اختیارتان قرار گرفته و شما می توانید با استفاده از آن وارد صفحه کاربری خود شوید و از خدمات مختلف سامانه ثنا استفاده نمایید.

ثبت نام در سامانه ثنا

برای ثبت نام در سامانه ثنا، می توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری با استفاده از راهنمای زیر اقدام نمایید.

ثبت نام حضوری

 برای نام نویسی حضوری با در دست داشتن مدارک خود مثل کارت ملی به یکی از دفاتر قضایی محل زندگی خود مراجعه نمایید.

چنانچه در محل زندگی شما دفاتر قضایی وجود ندارد باید به دادگستری مراجعه و از طریق آنها شناسه و رمز ورود خود را دریافت کنید.

بعد از ثبت و احراز هویت شما در سامانه ثنا و گرفتن امضا و اثر انگشت الکترونیکی برای شما شناسه و رمز عبور به شماره همرایی که ثبت کرده اید ارسال می شود و با استفاده از آن شما قادر به ورود به سامانه ثنا خواهید بود.

ثبت نام غیر حضوری 

برای ثبت نام غیر حضوری وارد سامانه ثنا شده و گزینه “ثبت نام بر خط” را انتخاب کنید. سپس اطلاعات خواسته شده را وارد کرده تا ثبت نام شما قطعی شود.

بعد از پرداخت و واریز هزینه، نوبت به احراز هویت می رسد. (قبل از پرداخت هزینه می توانید اطلاعات خود را ویرایش و یا اصلاح کنید)

احراز هویت هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری انجام می شود؛ برای احراز هویت حضوری تنها کافیست به دفاتر قضایی و یا دادگستری مراجعه نمایید.

برای احراز هویت غیر حضوری بعد از پرداخت هزینه وارد صفحه دیگری خواهید شد. (بهتر است با گوشی موبایلتان اقدام به احراز هویت کنید) بعد از ثبت امضا و فرستادن عکس واضحی از خودتان، این فرایند تکمیل شده و باید منتظر اعلام نتیجه نهایی ثبت نام باشید.

در صورتی که نیاز به اطلاعات بیش تری در رابطه با احراز هویت غیر حضوری سامانه ثنا دارید، می توانید مطلب، نحوه احراز هویت غیر حضوری سامانه ثنا را مطالعه نمایید.

مشاهده ابلاغیه با موبایل

❖ وارد مرورگر کروم یا فایر فاکس شوید.

❖ وارد وب سایت adliran.ir شوید.

❖ گزینه “سامانه ابلاغ الکترونیکی” را انتخاب کنید.

❖ کد ملی و رمز شخصی خود را وارد نمایید.

راهنمای تصویری مشاهده ابلاغیه با کد ملی با موبایل؛

بنا بر هر دلیلی اگر نمی توانید از کامپیوتر و یا لپ تاپ برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی استفاده کنید، با دنبال کردن مراحل زیر می توانید با گوشی موبایل خود این کار را انجام دهید؛

۱_  وارد آدرس adliran.ir شوید.

ورود به سامانه ثنا از طریق موبایل

 

۲_ سامانه اصلی یا سامانه پشتیبانی ابلاغ را انتخاب نمایید.

دریافت ابلاغیه قضایی

 

۳_ کد ملی و رمز ثنای خود را وارد نمایید.

ورود به سامانه ثنا با گوشی موبایل

 

۴_ بعد از وارد کردن رمز عبور موقت ثنا خود وارد حساب کاربر خود می شوید و حال می توانید ابلاغیه های جدید خود را مشاهده نمایید.

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا با کد ملی

همان طور که گفتیم برای دریافت و رویت ابلاغیه الکترونیکی باید قبل از هر چیزی در سامانه ثنا ثبت نام کنید، بعد از طی کردن فرایند نام نویسی یک نام کاربری و رمز عبور در اختیار شما قرار داده شده و با استفاده از این اطلاعات به سادگی وارد حساب کاربری خود در سامانه ثنا شوید.

فراموش نکنید برای ورود به این سامانه علاوه بر کد ثنا، کد ملی کاربر نیز باید وارد شود.

کاربران به سادگی و با استفاه از کد ملی و کد ثنای خود می توانند با رفتن به صفجه اصلی سامانه ابلاغیه الکترونیکی وارد حساب کابری خود شده و از امکانات مختلفی که در اختیارشان قرار داده شده، استفاده کنند.

مشاهده ابلاغیه با برنامه عدالت همراه 

❖ دانلود و نصب برنامه عدالت همراه

❖ رمز شخصی، کد ملی را وارد نمایید.

❖ رمز موقت دریافتی را در فیلد مربوطه بنویسید.

❖ حال می توانید از امکانات این اپلیکیشن استفاده کنید.

راهنمای تصویری مشاهده ابلاغیه با موبایل؛

خوشبختانه برنامه عدالت همراه در ۲ نسخه متفاوت اندروید و ios در اختیار کاربران قرار گرفته است؛ برای مشاهده ابلاغیه با این برنامه مراحل زیر را دنبال نمایید؛

جهت دانلود این برنامه به مطلب، مشاهده ابلاغیه با موبایل مراجعه کنید.

۱_ وارد برنامه عدالت همراه شده و کد ملی و رمز شخصی خود را وارد نمایید.

ورود به برنامه عدالت همراه برای دریافت ابلاغیه های الکترونیکی سامانه ثنا

 

۲_ رمز عبور موقت که برای شما ارسال می شود را وارد نمایید تا وارد حساب کاربری خود در سامانه ثنا شوید.

۳_ برای دریافت ابلاغیه با موبایل با کد ملی خود گزینه “ابلاغ های الکترونیکی” را انتخاب نمایید.

دریافت ابلاغ الکترونیکی سامانه ثنا با استفاده از اپلیکیشن عدالت همراه

 

۴_ حال می توانید ابلاغیه های خود را مشاهده نمایید.

رویت ابلاغیه در برنامه عدالت همراه

 

چنانچه در هرکدام از مراحل دچار مشکل شدید می توانید مطلب تماس با پشتیبانی سامانه ثنا را مطالعه نمایید.

رویت ابلاغیه الکترونیکی دادگاه

پیش از راه اندازی سامانه ثنا، تمامی ابلاغیه های قضایی به صورت سنتی (منظور ارسال با پست) به افراد ابلاغ می شد، که خوشبختانه با وجود بستر مذکور، دیگر از کاغذ بازی های قبل خبری نیست و هر کسی می تواند با مراجعه به این سامانه ابلاغیه الکترونیکی خود را دریافت و مشاهده نماید.

البته با وجود این سامانه باز هم افرادی بعد از دریافت پیامی در خصوص ابلاغ جدید، به دادگاه برای پیگیری پرونده و دریافت ابلاغیه مربوطه مراجعه می نمایند.

این اتفاق در حالی رخ داده که فرد به سادگی دسترسی لازم به تمامی ابلاغیه های قضایی که شامل دادخواست و ضمایم آن، نظر کارشناس، اوقات دادرسی و … را با مراجعه به سامانه ثنا داشته، اما باز هم زمان زیادی را صرف مراجعه حضوری به مرکز فوق می نماید. (یکی از اهمیت های ثبت نام در سامانه ثنا)

ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف

شورای حل اختلاف دادگاه محسوب نمی شود و حتی از تعریف قانونی دادگاه نیز فاصله زیادی دارد، اما یکی از زیر مجموعه ها و تابع مصوبه های قوه قضائیه بوده، در نتیجه ابلاغیه شورای حل اختلاف هم از طریق سامانه ثنا به اشخاص ابلاغ خواهد شد.

در نتیجه افرادی که پرونده و یا قصد اقامه دعوی در شورای حل اختلاف را دارند، باید در سامانه ثنا ثبت نام و برای دریافت ابلاغیه خود وارد حساب کاربری این سامانه شوند.

ماده ۱۸۹ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حمهوری اسلامی ایران در خصوص تشکیل شورای حل اختلاف گفته است؛

 به منظور کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی و در راستای توسعه مشارکت های مردمی، رفع اختلافات محلی و نیز حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارند و یا ماهیت قضایی آن از پیچیدگی کمتری برخوردار است به شوراهای حل اختلاف واگذار می گردد…

ضرورت و اهمیت ابلاغیه شورای حل اختلاف در اطلاع رسانی طرفین اختلاف از تشریفات رسیدگی می باشد.

ابلاغیه الکترونیکی دادگستری

مراجع رسیدگی کننده به اختلافات به دو گروه کلی دادگستری (قضایی) و غیر دادگستری (اداری) تقسیم بندی شده اند.

مراجع قضایی یا دادگستری شامل تمامی دادگاه ها و دادسراهای موجود در سیستم قضایی کشور ما می شوند.

مراجع غیر دادگستری یا همان اداری، مراجعی هستند که اشخاص مشغول فعالیت در این سازمان ها فاقد گواهی قضایی می باشند و آیین دادرسی متفاوت تری از قانون آیین دادسی مدنی نیز دارند.

ابلاغیه های دادگستری در قالب ابلاغیه الکترونیکی دادگستری برای افراد فرستاده می شود و نباید فراموش کنید که سامانه ثنا علاوه بر اطلاعیه مذکور، ابلاغیه های برخی از مراجع دیگر مثل؛ دیوان عدالت اداری را نیز در اختیار مردم قرار می دهد.

نکات کلیدی مربوط به دریافت ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا

برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا لازم است نکات زیر را حتما رعایت کنید زیرا عدم رعایت این نکات، می تواند منجر به ضایع شدن حق قانونی شما شود؛

۱_ ورود ابلاغیه به حساب کاربری شخص در سامانه، نشان دهنده ابلاغ قانونی بوده و اثرات قانونی را نیز به دنبال خواهد داشت حتی اگر ابلاغیه توسط کاربر دیده نشود.

۲_ اگر کاربر یکی از ابلاغیه های مرتبط به وقت جلسه دادرسی و رای صادره را مشاهده کند، رای نسبت به حضور شخص محسوب و فرد حق هیچ گونه واخواهی رای صادر شده را نخواهد داشت، حتی اگر در هیچ کدام از جلسات دادگاه حضور نداشته باشد.

۳_ معمولا هم زمان با ارسال ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا برای شخص یک پیامک هم ارسال می شود، اما گاهی به دلایل مشکلاتی در سیستم ممکن است پیام با تاخیر و یا حتی ارسال نشود.

در این شرایط، تاریخ ابلاغ، تاریخ ورود ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا در حساب کاربری شخص بوده، در نتیجه با توجه به بروز چنین مشکلاتی بهتر است مداوم حساب کاربری خود را چک کنید.

۴_ در صورتی که ایمیلی با عناوین قوه قضائیه یا هر یک از مراجع قضائی دیگر دریافت کردید به آن ها توجهی نداشته باشید زیرا ممکن است کلاهبرداری باشد، زیرا تمامی ابلاغیه های صادر شده برای شما، در حساب کاربری قابل مشاهده هستند.

۵_ چنانچه شخصی به دلیل شلوغی خط و سرور ها موفق به دریافت پیام و یا دسترسی به فایل ابلاغیه خود نشده، تنها در صورتی که بتواند این موضوع را اثبات نماید، از نگاه قانون مجرم نیست.

۶_ در صورت تغییر اطلاعات ثبت شده در سامانه ثنا، ویرایش مشخصات ثبت نامی، ضروری بوده زیرا در صورت عدم توجه به این موضوع مهم، با استناد بر ماده ۷۹ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی، اطلاعاتی که از قبل در سامانه مذکور ثبت گردیده، به عنوان معیار در نظر گرفته شده و قابل استناد هستند.

ماده ۷۹ قانون مدنی 

هرگاه یکی از طرفین دعوا محلی راکه اوراق اولیه در آن محل ابلاغ شده یا محلی را که برای ابلاغ اوراق انتخاب کرده تغییر دهد و همچنین در صورتی که نشانی معین در دادخواست اشتباه باشد باید فوری محل جدید و مشخصات صحیح را به دفتر دادگاه اطلاع دهد. تا وقتی که به این ترتیب عمل نشده است، اوراق در همان محل سابق ابلاغ می‌شود.

_ خودداری از مراجعه به سامانه ثنا به معنی استنکاف (سر باز زدن) از دریافت اوراق قضائی محسوب شده و با توجه به ماده ۷۰ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب، در امور مدنی به آن ها رسیدگی می شود.

ماده ۷۰ قانون آیین دادرسی مدنی 

چنانچه خوانده یا هریک از اشخاص یادشده در ماده قبل در محل نباشند یا از گرفتن برگهای اخطاریه استنکاف کنند مامور ابلاغ این موضوع را در نسخ اخطاریه قید نموده نسخه دوم رابه نشانی تعیین شده الصاق می کند و برگ اول را با سایر اوراق دعوا عودت می دهد. در این صورت خوانده می تواند تا جلسه رسیدگی به دفتر دادگاه مراجعه و با دادن رسید اوراق مربوط را دریافت نماید.

نتیجه گیری

در این مقاله ما به شرح نحوه ثبت نام و مشاهده ابلاغیه الکترونیکی در سامانه ثنا، به صورت کامل پرداخته ایم تا پاسخ مناسبی به سوالات شما در این خصوص داده باشیم.

البته با در نظر گرفتن خطاهای سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا، در تلاش بودیم تا در کنار اطلاعات مهم و ضروری که کارشناسان ما در قالب مقاله فوق به نگارش آن پرداخته اند، بستری را نیز ایجاد سازیم، تا با یک تماس تلفنی به صورت مستقیم با کارشناسان سامانه وکیل کمک صحبت و امور مختلفی اعم از؛ دریافت فایل ابلاغیه، ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه، ثبت لوایح قضایی و … را پیگیری نمایید.

سوالات متداول 

برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی در سامانه ثنا به چه اطلاعاتی نیاز داریم ؟

برای دریافت و مشاهده ابلاغیه در سامانه ثنا به کد ملی و رمز ثنا نیاز دارید، البته اگر قبلا در سامانه ثنا ثبت نام نکرده باشید، ابتدا باید ثبت نام کنید.

آیا می توانم با استفاده از گوشی موبایل وارد سامانه ثنا شده و فایل ابلاغیه ام را دریافت نمایم؟؟

بله. با استفاده از مرورگر گوشی موبایل و همچنین اپلیکیشن عدالت همراه می توانید وارد سامانه ثنا شده و ابلاغیه خود را دریافت نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. رافعی گفت:

    سلام برای من پیامک ابلاغیه اومده ولی میرم سامانه ثنا هرچی میزنم‌ متن نمیاد فقط شماره پرونده میاد و موضوع ابلاغیه میاد همین اصلا متن برام نمایش داده نمیشه؟ چیکار باید انجام بدم؟؟

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      برای رفع این مشکل باید مرورگر سیستم خود را به روز رسانی کنید. در صورت حل نشدن مشکل می توانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸ تماس بگیرید.

    2. پیمان گفت:

      سلام من نمیتونم وارد سامانه بشم که ابلاغیه رو مشاهده و عدم سوُ پیشینه خود را دریافت کنم من باید چکار کنم

      1. گروه وکیل کمک گفت:

        سلام کاربر گرامی!
        جهت رفع مشکل خود می توانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸ از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر تماس بگیرید.

  2. اکبری گفت:

    من برای دریافت ابلاغ الکترونیکی به سامانه ثنا رفتم اما چرا ابلاغیه ام نمایش داده نمی شود؟

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      کاربرگرامی در صورت که ابلاغیه های شما نمایش داده نمی شود، بهتر است مرورگر خود را به روز رسانی کنید.

  3. اکبر قدیری گفت:

    من برای دریافت ابلاغیه نمی تونم وارد سامانه ثنا بشم چون رمز ثنا رو ندارم، رمز ثنام رو از کجا باید بگیرم؟

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام وقت بخیر
      قبل از هر اقدامی و برای دریافت رمز ثنا باید در سامانه ثنا ثبت نام کنید، در صورتی که از نحوه ثبت نام در سامانه ثنا اطلاعی ندارید می توانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸ تماس بگیرید.

  4. مریم پور گفت:

    سلام من قبلا در سامانه ثنا ثبت نام کردم. اگه ابلاغیه بخواد بیاد برام پیامک میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟یا باید خودم برم تو سامانه چک کنم؟؟؟

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام روزتون بخیر!
      بله براتون پیامک میادش ولی بهتر هست خودتون هر چند وقت یک بار حساب کاربری که در سامانه ثنا دارید را چک کنید.

  5. قدسیان گفت:

    سلام از طریق سامانه ثنا فقط میتونم ابلاغیه هام رو مشاهده کنم؟؟؟؟

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام روزتون بخیر!
      بله.

  6. رئوف گفت:

    سلام اگه قبلا ازم شکایت کنن ولی من جدیدا در سامانه ثنا ثبت نام کنم تو سامانه ثنا میزنه ابلاغیم رو ؟؟؟

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام روز بخیر!
      خیر.

  7. سهیلا غفوری گفت:

    وقتتون بخیر، من الان جایی خدمت میکنم و ازم خواستن که در سامانه ثنا ثبت نام کنم، آیا اونا میتونن وارد حساب کاربری من بشن و ابلاغیه های الکترونیکی من در سامانه ثنا رو مشاهده کنن؟؟؟

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام روز بخیر!
      خیر نمی توانند ابلاغیه های شما را در سامانه ثنا را مشاهده کنند.

  8. مبین گفت:

    سلام. آیا ابلاغیه ها در سامانه ثنا بعد از مدتی دیگه باز نمی شوند؟

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام روزتون بخیر!
      باید نسخه مرورگر خود را به روز رسانی کنید.

  9. اصغر گفت:

    سلام من ثنا ندارم . چطوری بفهمم از من شکایتی شده؟ اگه شکایتی بشه پست شکوائیه دم خونمون نمیفرسته؟ یا شکایتو تحویل من نمیدن ؟

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی
      ضروری است شما در سامانه ثنا ثبت نام کنید زیرا ابلاغیه ها به صورت الکترونیکی برای افراد ارسال می شوند و باید برای مشاهده و دریافت ابلاغیه وارد حساب کاربری خود در سامانه ثنا شوید.

  10. رامین گفت:

    من سال گذشته پدرم رو از دست دادم و از طریق دادگستری شهری که در آنجا زندگی می کنم، برگه حصر وراثت دریافت کردم و اطلاعات خودم رو در سامانه ثنا ثبت کردم. امروز یک ابلاغیه دریافت کردم که کد ملی منو تمام اطلاعات شخصی من رو داشت اما پرونده و افراد پرونده اصلا به منم ربطی ندارن…الان باید چیکار کنم ؟

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      گاهی ممکن هست سامانه ابلاغ الکترونیک ثنا دچار خطا شود بهتر است به شعبه پرونده ای که ابلاغیه آن در سامانه ثنا برای شما ارسال شده مراجعه نمایید و این موضوع را اطلاع دهید.

  11. علی اکبر شمس گفت:

    چگونه می توانم برای مشاهده ابلاغیه با کد ملی با موبایل اقدام کنم؟ دسترسی به لپ تاپ و یا کامپیوتر ندارم آیا باید به کافی نت مراجعه کنم یا با موبایل هم می توانم ابلاغیه های خود را ببینم ؟

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      در صورتی که از قبل در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشید، می توانید با مراجعه به وب سایت اصلی و یا دانلود برنامه عدالت همراه و وارد کردن اطلاعاتی مانند کد ملی و رمز ثنا که هنگام ثبت نام دریافت کرده اید وارد حساب کاربری خود شده و اقدام به مشاهده ابلاغیه های خود نمایید. تمام این مراحل را در مطلب به صورت تصویری برایتان شرح داده ایم.

  12. رامتین گفت:

    وقت بخیر برای من ابلاغیه ای با موضوع تجدید نظر خواهی از دادنامه شماره …. در حساب اربری ام در سامانه ثنا فرستاده شده.
    این درحالیه که من نه از کسی شکایت داشتم و نه کسی از من شکایت کرده و تا حالا به هیچ دادگاه و یا دادسرایی مراجعه نداشتم. الان باید چیکار کنم ؟
    لطفا راهنمایی کنید.

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      گاهیی ممکن است سیستم ابلاغ الکترونیکی سامانه ثنا دچار خطا شود و بهتر است شما به شعبه ذکر شده در ابلاغیه مراجعه نمایید و این موضوع را اطلاع دهید.

  13. محمودرضا اشکانی گفت:

    سلام برای بنده ابلاغیه آمد واردثنا شدم خواندم .دوروز بعد وارد ثنا شدم اصلا ابلاغیه وجود نداشت علت چیست

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      سامانه ثنا دارای چند بخش مختلف هست، و شما برای مطالعه مجدد ابلاغیه های خوانده شده، باید گزینه ابلاغیه های مشاهده شده را انتخاب کنید.

  14. mobin گفت:

    سلام وقتتون بخیر!
    من وارد حساب کاربریم میشم تا ابلاغیه ام رو ببینم اما نمیتونم، نمیدونم چرا ابلاغیه ام رو نمیتونم ببینم.
    شما میتونید کمکم کنید؟؟

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      برای مشاهده ابلاغیه پس از ورود به حساب کاربری خود در سامانه ثنا، باید وارد بخش ابلاغیه های جدید شوید و در صورتی که ابلاغیه خود را قبلا دیده اید باید گزینه ابلاغیه های مشاهده شده را انتخاب نمایید.

  15. نگین فرامرزی گفت:

    من چند ماه پیش ثبت نام کردم برای سامانه ثنا، و الان یه پرونده در جریان دارم، و منتظر دریافت ابلاغیه ام هستم، آیا هر روز باید چک کنم سامانه ارو، یعنی پیامکش برام نمیاد ؟ آخه استرس دارم یکی از دوستانم ابلاغیه براش اومده بود و لی پیامکش نیومده بود و نتونسته بود به موقع ابلاغیه اش رو دریافت کنه، چیکار باید انجام بدم ؟

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      پیامک ابلاغیه برای شما ارسال می شود اما برای اطمینان بهتر است هر سه روز یک بار حساب کاربری خود را بررسی نمایید.

  16. parham گفت:

    سلام مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا به چه صورت امکان پذیر ه؟؟؟

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربرگرامی!
      شما باید در سامانه ثنا ثبت نام کرده و سپش با وارد کردن کد ملی و رمز شخصی وارد پنل کاربری شده و ابلاغیه الکترونیکی خود را دریافت نمایید.

  17. benyamin گفت:

    سلام خسته نباشید رمز ثنامو ندارم میشه بگید چطوری باید رمز ثنامو بگیرم میخام ابلاغیه رو نگاه کنم؟؟

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      ابتدا باید در سامانه ثنا ثبت نام نمایید و در صورت فراموشی و یا عدم دسترسی به رمز شخصی خود می توانید آن را بازیابی نمایید.

  18. شیوا گفت:

    سلام از کجا میتونم پیوست فایل ابلاغیه ام رو دانلود کنم؟؟؟/

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      در بخش مشاهده ابلاغیه یک بخش مربوط به پیوست فایل قرار داده شده که می توانید با کلیک بر روی لینک، فایل پیوست را دانلود نمایید.

  19. سینا گفت:

    برای دریافت ابلاغ الکترونیکی از سامانه ثنا چه اطلاعاتی لازم دارم؟؟

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      به کد ملی و رمز شخصی خود برای رویت ابلاغیه نیاز دارید.

  20. ستاره گفت:

    من برای گرفتن ابلاغیم ثنا ندارم چیکار باید بکنم

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      باید در سامانه ثنا ثبت نام کنید.

  21. حلیمه گفت:

    ابلاغ الکترو نیکی بخام ببینم حتما باید ازسامانه ثنا پیگیری کنم

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      بله

  22. هوا گفت:

    برای دریافت ابلاغیم باید چیکارکنم

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      وارد سامانه ثنا شده و با وارد کردن کدل ملی و رمز شخصی خود می توانید، ابلاغیه مورد نظرتان را مشاهده نمایید.

  23. گوهر گفت:

    سلام برای مشاهدە ابلاغیه الکترونیکی با کد ملی چرا مینویسه conection is not private؟ به چه معنیه انگلیسی بلد نیستم

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      این ارور به معنای خصوص نبودن اتصال و عدم دسترسی شما به سامانه ثنا می باشد، برای دریافت ابلاغیه خود می توانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸ از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر تماس بگیرید.

  24. مینو گفت:

    راستش من اولین باره میخوام ابلاغیه ام رو ببینم و متوجه نشدن برم مشاهده ابلاغیه جدید با کد ملی و رمز شخصی باید دقیقا چیکار کنم، این فرایند یکم برام گیج کننده است.

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      ابتدا وارد سامانه ثنا شده و کد ملی و رمز شخصی خود را وارد نمایید، و بعد از دریافت رمز موقت و درج آن در فیلد مربوطه به سادگی ابلاغیه های خود را دریافت کنید.

  25. رامین گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه!
    راستشو بخواین من سه روز پیش برام پیام بودم ابلاغیه ام و ببینم و الان سه روزه هر کار می کنم نمی تونم وارد سامانه بشم، میشه شما راهنماییم کنید که چیکار کنم ؟

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      با توجه به این موضوع که سامانه ثنا به صورت موقت از دسترس خارج شده، برای دریافت ابلاغیه خود از سامانه ابلاغ الکترونیکی می توانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸ از طریق تلفن ثابت، بدون کد و صفر تماس بگیرید.

  26. شامخی گفت:

    سلام در پرونده اجرای احکام نفقه ام امروز در سامانه ثنا نوشته بود نامه صادره به شماره با موضوع استعلام ازکانون ثبت شد شوهرم بازنشسته تامین اجتماعی است و بابت نفقه از حقوقش تامین اجتماعی کسر میشه این عنوان متن که نوشته بود در سامانه ثنا یعنی چی؟

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      اجرای احکام با کانون مکاتبه کرده است برای اطلاع از متن آن باید به پرونده رجوع شود

  27. ali گفت:

    سلام برادر من شماره ثنا ی خودش را فراموش کرده وسیم کارتی که به شماره ثنا وصل بوده مفقود شده .وشخصی از ایشان بابت بدهی شکایت کرده وچون ابلاغها هم به آدرس اشتباه رفته شاکی حکم غیابی ودر نهایت حکم جلب گرفته ود حال حاضر در زندان هستند.چگونه میتوان شماره جدیدی در سیستم برای ایشان ایجاد کرد.وهمچنین چگونه واز چه طریق شماره ثنای ایشان مشخص میشود.ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      در زندان معمولا شعبه ایی از دفتر خدمات قضایی وجود دارد می تواند تقاضای تغییر شماره تلفن نماید و در منزل رمز موقت را برای ایشان تلفنی بخوانید . یا وکیل بگیرید
      در کل باید واخواهی نماید تا مجددپرونده رسیدگی شود

  28. hedie گفت:

    سلام روز بخیر، میخواستم اطلاعاتی درباره نحوه ثبت نام ایرانیان مقیم خارج از کشور در سامانه ثنا داشته باشم

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      خوشبختانه برای ایرانیان خارج از کشور امکان ثبت نام د این سامانه ممکن است اما کمی فرایند متفاوت بوده و باید به آدرس دیگری مراجعه کنند.

  29. hadi گفت:

    سلام از طریق سامانه ثنا میشه اعتراض بزنم؟

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      از طریق درگاه الکترونیک می توانید اعتراض خود را ثبت نمایید.

  30. رامین گفت:

    سلام من چند شب است هر چه تلاش. میکنم که وارد بشم نمیشه تمام این پیغام را میدهد که شماره ملی شما صحیح نیست و شامل اعداد می‌باشد ممنون بگید چکار کنم

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      باید از جدید ترین نسخه مروگر های فایرفاکس و کروم استفاده نمایید.

    2. Belo گفت:

      اعداد را با انگلیسی وارد کن یعنی صفحه کلید رو انگلیسی کن

  31. bsagi گفت:

    با سلام. اگر حدود ۱ ماه پیش از من شکایتی صورت گرفته باشد و من همین امروز در سامانه ثنا ثبت نام کنم، آیا چنانچه ابلاغیه یا پرونده ای در دادسرا برای بنده تشکیل شده باشد، در سامانه برای من قابل رویت است؟

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      در صورتی که در مرحله کلانتری نباشد و در دادسرا باشد از طریق سایت عدل ایران و ورود به قسمت ورود اشخاص میتوانید پیگیری های لازم را انجام دهید.

  32. rafeee گفت:

    سلام. میخواستم بدونم اگه نخوام یکی از آشنایان من که وکیله و شماره پرونده و رمز شخصی ثنا منو داره….. نتونه رای نهایی صادره دادگاه رو برا منه بخونه. چکار باید کرد…. رمز شخصی ثنا خودم رو عوض کردم… بدون رمز شخصی امکان دسترسی به پرونده من هست؟؟؟ ممنون.

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      در صورتی که وکالت داشته باشد، می تواند به راه نهایی صادره دسترسی داشته باشد.

  33. hossein گفت:

    سلام و عرض ادب یه پیامک برای من ابلاغ شده با کد رهگیری ولی رمز ثنا ندارم و هر کاری میکنم نمیتونم جواب این کد رهگیری رو بگیرم ببینم چی شده اصلا

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      می توانید رمز خود را بازیابی و مجدد دریافت نمایید، در صورت عدم ثبت نام نیز، باید نام نویسی خود را نهایی کنید.

  34. ebadi گفت:

    سلام من برام ابلاغیه اومده رمز شخصی از شناسنامه قدیمی صادر شده دوساله شناسنامم جدید کردم روی شماره سریال شناسنامه جدید باز نمیکنه

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      باید اقدام به اصلاح اطلاعات قبلی خود نمایید.

  35. saremi گفت:

    سلام. همسرم طلاق غیابی گرفته در صورتی که با من زندگی میکرد ولی من مطلع نشدم و ثنا هم دارم ولی تمام مشخصات بنده را در ثنا مشخصات خودشون وارد کرده در صورتی که به من هیچی ابلاغ نشده است. خواستم بدونم که میتونم از ایشون برای وارد شدن بدون اطلاع بنده و ویرایش مشخصات من شاکی شوم و چگونه میتوانم به دادگاه ثابت کنم که مشخصات من در ثنا را ویرایش داده اند؟

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      اثبات آن سخت می باشد، بهتر است نسبت به حکم طلاق غیابی ، واخواهی نمایید.

  36. کامران گفت:

    من تازه میخوام داخل سامانه ثنا ثبت نام کنم اما خب نمیتونم شما میتونید ثبت نام سامانه ثنا و احراز هویت منو انجام بدید؟

  37. شبدر گفت:

    ابلاغ الکترونیکی سامانه ثنا فعال شد؟رویت ابلاغیه در سامانه ثنا با کد ملی فقط می شود؟

    1. گروه وکیل کمک گفت:

      سلام کاربر گرامی!
      جهت مشاهده ابلاغ الکترونیکی سامانه ثنا و رویت ابلاغیه در سامانه ثنا می توانید وارد وب سایت عدل ایران شده و با درج کد ملی و رمز شخصی خود این موضوع را پیگیری نمایید.

تماس از تلفن ثابت بدون کد و صفر 9099072958