وکیل کمک
۰

سامانه پیگیری پرونده شورای حل اختلاف   

سامانه پیگیری پرونده شورای حل اختلاف
بازدید 4008

با ثبت نام در سامانه پیگیری پرونده شورای حل اختلاف و یا همان سامانه ثنا با در دست داشتن رمز پرونده خود و یا حتی بدون آن می توانید به سادگی روند بررسی پرونده خود را پیگیری نمایید. ما در این مطلب ۳ روش مختلف برای پیگیری پرونده شورای حل اختلاف را به شما آموزش خواهیم داد تا دیگر نیازی به مراجعه حضوری شما به مراجع قضایی نباشد.

سامانه پیگیری پرونده شورای حل اختلاف

سامانه پیگیری پرونده شورای حل اختلاف از طریق سایت عدل ایران در دسترس مخاطبان قرار گرفته و متقاضیان می توانند برای پیگیری پرونده شورای حل اختلاف خود با ثبت نام در سامانه ثنا و دریافت نام کاربری و رمز ثنا، وارد حساب کاربری خود شده و خلاصه روند بررسی پرونده خود بررسی کنید.

پیگیری پرونده شورای حل اختلاف با رمز پرونده

برای پیگیری پرونده شورای حل اختلاف با رمز پرونده ابتدا باید در سامانه ثنا، ثبت نام کنید و بعد از احراز هویت می توانید با انجام مراحل زیر پرونده خود را پیگیری نمایید :

۱_  وارد وب سایت adliran.ir شده و از قسمت سمت راست بالای صفحه “اطلاع رسانی با رمز پرونده” را انتخاب کنید.

 

پیگیری پرونده شورای حل اختلاف با رمز پرونده

 

۲_ بعد از وارد کردن کد ملی و رمز ثنای خود، وارد صفحه ای می شوید که باید در فیلد مخصوص رمز فرستاده شده به شماره همراهتان را وارد کنید. (در صورت فراموشی رمز خود می توانید مطلب بازیابی رمز ثنا را مطالعه کنید)

 

پیگیری پرونده شورای حل اختلاف

 

۳_ بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید شماره پرونده ۱۶ رقمی را وارد کرده و رمز ۵ رقمی را در محل مربوطه بنویسید، بعد از وارد کرن اطلاعات گزینه “روند کار پرونده” و یا “خلاصه پرونده” را انتخاب کنید. (اگر ردیف فرعی پرونده را نمی دانید، می توانید فقط شماره و رمز پرونده را وارد کرده و گزینه ردیف فرعی را انتخاب کنید)

 

سایت پیگیری پرونده شورای حل اختلاف

 

پیگیری پرونده شورای حل اختلاف با کد ملی

اگر شما به رمز پرونده خود دسترسی ندارید، می توانید با استفاده از کد ملی و شماره پرونده، روند پرونده خود را بررسی نمایید.

۱_  وارد آدرس adliran.ir شده و گزینه “اطلاع رسانی برای اشخاص حقیقی” را از قسمت سمت راست بالای صفحه انتخاب کنید.

 

پیگیری پرونده شورای حل اختلاف با کد ملی

 

۲_ در صورت که از قبل در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشید، با وارد کردن کد ملی و رمز ثنا، یک رمز عبور موقت برای شما ارسال شده و می توانید وارد حساب کاربری خود شوید.

 

ورود به سامانه برای پیگیری پرونده شورای حل اختلاف

 

۳_ بعد از وارد شدن با صفحه ای مواجه می شوید که کد ملی فرد متقاضی در آن درج شده و شما باید شماره پرونده ۱۶ رقمی را وارد کنید.

 

 

 

اگر فرد متقاضی، چندین پرونده در شورای حل اختلاف و یا سایر مراجع قضایی داشته باشد، می تواند با تنظیم تاریخ، پرونده مورد نظرش را پیدا کنید.

۴_  بعد از زدن تیک پرونده، می توانید از انتهای صفحه، گزینه بازیابی اطلاعات را انتخاب کرده و تمامی جزئیات مربوط به پرونده را رویت و پیگیری کنید و در صورت لزوم از آن پرینت بگیرید.

پیگیری پرونده شورای حل اختلاف با پیامک

ممکن است شما جزو افرادی باشید که توانایی پیگیری پرونده با استفاده از سامانه ثنا را نداشته باشید، خوشبختانه امکان پیگیری پرونده های شورای حل اختلاف با استفاه از پیامک نیز امکان پذیر می باشد. البته برای پیگیری پرونده با پیامک باز هم به اطلاعاتی مانند شماره پرونده، ردیف پرونده و رمز شخصی نیاز دارید.

_ برای دریافت راهنمای و انجام پیگیری های مربوطه می توانید هر کدام از عدد های زیر را به شماره ۱۰۰۰۴۹۳ پیامک کنید :

راهنمای دریافت خلاصه پرونده : عدد ۱

راهنمای دریافت رمز پرونده : عدد ۲

راهنمای دریافت شعبه رسیدگی کننده و آدرس : عدد ۳

راهنمای ارسال پیشنهاد و یا انتقاد : عدد ۹

_ جهت پیگیری پرونده شورا و دریافت خلاصه باید کد زیر را در قالب یک پیام کوتاه (sms) به شماره ۱۰۰۰۴۹۳ ارسال نمایید.

۱ # شماره پرونده # شماره فرعی پرونده # رمز شخصی

راهنما : به عنوان مثال اگر شماره پرونده شما ۰۱۹۸۷۶۵۴۳۲۱۰۰۰۰۰، با شماره فرعی ۵ و رمز شخصی ۹۸۷ باشد. با توجه به کدی که مشخص کردیم، عبارت زیر را برای شماره ۱۰۰۰۴۹۳ می فرستیم :

۹۸۷#۵#۰۱۹۸۷۶۵۴۳۲۱۰۰۰۰۰#۱

اگر به رمز شخصی پرونده خود دسترسی نداشتید می توانید کد را به حالت زیر از چپ به راست به ۱۰۰۰۴۹۳ پیامک کنید.

شماره پرونده # ۵

نکته مهم : فراموش نکنید تنها افرادی می توانند پرونده خود را به صورت پیامکی پیگیری کنند که شماره تلفن همراه آن ها در سیستم مدیریت پرونده قضایی ثبت شده باشد. همچنین می توانید کد ها گفته شده را علاوه بر شماره ۱۰۰۰۴۹۳ به شماره ۵۰۰۰۴۹ نیز ارسال نمایید.

سخن نهایی

در این مقاله ما درباره ۳ راه مهم و اصلی برای پیگیری پرونده شورای حل اختلاف صحبت کردیم. فرد متقاضی می تواند با استفاده از سامانه ثنا و داشتن شماره و رمز پرونده اقدام به پیگیری فرآیند روند بررسی پرونده خود نماید، البته اگر رمز پرونده را ندارید اصلا نگران نباشید سامانه ثنا برای شما راه حل مناسبی دارد، که در متن مقاله به صورت کامل به آن پرداختیم. آخرین روش هم استفاده از پیام کوتاه می باشد که شامل دستورالعمل های خاصی است.  همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیش تر در خصوص سامانه پیگری پرونده شورای حل اختلاف، با مشاورین مجموعه وکیل کمک تماس بگیرید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد و صفر 9099072958