وکیل کمک
۰

نحوه ورود به سامانه شاپرک-سایت شاپرک shapark.ir

بازدید 8358

در اوایل که فروشگاه ها از دستگاه‌های پزه استفاده میکردند، شما با تعداد زیادی دستگاه کارت خوان از بانک‌های مختلف رو به رو بودید.

 این باعث شده بود تا رقابت بین بانکی فرصتی را برای فروشنده‌ها ایجاد کند تا در صورت نارضایتی از دستگاه کارتخوان آن بانک را خاموش نموده و در کشو قرار دهد، همچنین با وجود دستگاه کارتخوان در فروشگاه‌ها از سایر بانک‌ها نیز دستگاه دریافت می‌کردند.

 به منظور ساماندهی این موضوع و انجام عملیات پرداخت از طریق پایانه‌های فروش سامانه‌ای به نام سامانه‌ی شاپرک طراحی و اجرا شد تا ضمن رفع مشکلات گذشته امکاناتی را برای فروشنده فراهم کند.

 تمامی امور نصب و پشتیبانی به شرکت‌های پشتیبان یا همان پی‌اس‌پی سپرده شد و شرکت‌های پی‌اس‌پی از بانک مرکزی مجوز دریافت کردند.

حالا ما در این مقاله قصد داریم تا شمارا با نحوه ورود به سامانه شاپرک، آشنا کنیم.

نحوه ورود به سامانه شاپرک shaparak.ir

همان طور که می دانید، یکی از سایت های مهم و کاربردی در حوزه پرداخت که امکانات زیادی را در اختیار عموم مردم قرار می دهد، سایت سامانه شاپرک می باشد. در واقع سامانه شاپرک، سامانه ای است که بر امور و پرداخت های بانکی که به صورت آنلاین صورت می گیرد راه اندازای شده و در واقع امنیت مبادلات و تراکنشات بانکی را تامین می کند.

نا گفته نماند که امکانات این سامانه به دو گروه مختلف، تقسیم بندی می شوند؛ یک بخش در دسترس همگان قرار گرفته و بخش دیگر برای افرادی می باشد که عضو این سامانه هستند.

برای ورود به سایت شاپرک، می توانید وارد آدرس shaparak.ir شوید.

در صورتی که یکی از اعضای این سامانه می باشد باید وارد آدرس tsm.shaparak.ir شوید. (اگر کاربر عادی باشید، این بخش در دسترس شما نخواهد بود)

 

 

نحوه ورود به سامانه شاپرک shaparak.ir

 

امکانات سامانه شاپرک

هدف از به وجود آمدن سامانه شاپرک داشتن نظارت دقیق‌تری بر روی پرداخت‌های اینترنتی می باشد تا در پی آن بتوان، بستری امن و مطمئن برای کاربران و مردم ایجاد شود. همچنین سایت سامانه شاپرک امکانات متعددی را در اختیار عموم مردم و متقاضیان قرار داده که شامل موارد زیر می شوند.

مشاهده شرکت ها و برنامک های مجاز در حوزه پرداخت : در این بخش از سامانه شاپرک، شرکت های psp، پرداخت یار، بانک های فعال، برنامک های طرح چک و شرکت های پرداخت ساز معرفی شده و می توانید برای دریافت لیست اسامی این برنامک ها و شرکت ها وارد سایت رسمی سامانه شاپرک شوید.

 

لیست شرکت ها و برنامک های مجاز در حوزه پرداخت در سامانه شاپرک

 

ابزارهای پذیرش مجاز : برای دریافت آخرین لیست وضعیت ارائه تاییدیه به موبایل پوزهای شبکه پرداخت کشور می توانید وارد سایت شاپرک شده و فایل مربوطه را دانلود نمایید.

 

ابزارهای پذیرش مجاز در سایت سامانه شاپرک

 

معرفی شبکه پرداخت و مستندات : این بخش شامل مستنداتی مثل کد صنف، کد شهر و تعریف واژگانی مثل پذیرنده، فروشگاه و غیره می باشد.

 

معرفی شبکه پرداخت و مستندات سامانه شاپرک

 

گزارش اقتصادی شاپرک : در این بخش، گزارش عملکرد شرکت شاپرک را می توانید مشاهده نمایید.

 

دریافت گزارش اقتصادی شاپرک از سایت shaparak.ir

 

پرسش های متداول : این بخش شامل تمامی پرسش و پاسخ های دارندگان کارت، پذیرندگان اینترنتی و پذیرندگان فروشگاهی می باشد که با ورود به سایت shaparak.ir می توانید آن ها را مشاهده نمایید.

 

پرسش های متداول سامانه شاپرک

 

راهنمای کد رهگیری مالیاتی : چنانچه از نحوه ثبت نام در سایت مالیات و دریافت کد رهگیری اطلاعی ندارید؛ می توانید از این بخش راهنمای ثبت نام و کد رهگیری مالیاتی را مطالعه نمایید. (کد رهگیری در جهت دریافت دستگاه کارتخوان شاپرک)

 

راهنمای کد رهگیری مالیاتی

 

برنامک های طرح چک : در این بخش می توانید برنامه های ثبت چک در سامانه صیاد، مانند اپلیکیشن آپ، ایوا، سکه و غیره را دریافت نمایید.

 

برنامک های طرح چک

 

مقالات و پژوهش ها : در صورتی که علاقه مند به مقالات و پژوهش در زمینه هایی مانند تحلیل نقش پرداخت های الکترونیکی کارتی در رشد اقتصادی و موضوعات این چنینی هستید، می تواند با مراجعه به سامانه امنیت تراکنش شاپرک مقالات و پژوهش های این چنینی را مطالعه نمایید.

نحوه احراز هویت در سامانه شاپرک

برای ثبت کارت بانکی خود در سامانه شاپرک باید از یکی از برنامه‌های مورد تأیید این سامانه استفاده کرده کارت خود را به ثبت کنید. برای مشاهده لیست این برنامه‌ها شما باید به سایت Shaparak.ir و سپس بخش شرکت‌ها و برنامک‌های مجاز بروید و گزینه‌ی برنامک‌های طرح چک را انتخاب نمایید.

در این صفحه نام برنامه‌هایی مثل برنامه آپ، برنامه ۷۲۴، برنامه تاپ، برنامه سکه و برنامه ایوا به چشم می‌خورد. بنابراین اگر می‌خواهید کارت بانکی خود را در سامانه شاپرک ثبت کنید در مرحله‌ی اول یکی از برنامه‌های گفته شده در بالا را متناسب با سیستم عامل گوشی خود (ios یا اندروید) دانلود و نصب کنید.

در ادامه روش ثبت کارت بانکی از طریق دو برنامه محبوب آپ و ۷۲۴ را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید از طریق هر یک از این برنامه‌ها به ثبت کارت خود اقدام کنید.

پیش از پرداختن به این دو برنامه در نظر داشته باشید که برخی از بانک‌ها مانند بانک ملت به این طرح اضافه شده‌اند و شما حتما باید کارت بانکی خود را در سامانه شاپرک ثبت کنید اما برخی بانک‌های دیگر نظیر بانک ملی و سپه هنوز به این سامانه اضافه نشده‌اند و به احتمال زیادی به زودی شاهد اضافه شدن آن‌ها خواهیم بود.

اضافه کردن کارت به سامانه شاپرک از طریق آپ

۱_ وارد برنامه اپ شده و به بخش “کارت به کارت” بروید. شماره کارت بانکی مورد نظر خود را وارد کنید تا پیغام زیر به شما نمایش داده شود و در این بخش باید “ثبت کارت” را انتخاب نمایید.

 

ثبت کارت در اپلیکیشن آپ

 

۲_ حال وارد سایت شاپرک می شوید و باید کد امنیتی را در کادر مربوطه وارد نمایید.

 

وارد کردن کد امنیتی در جهت ثبت کارت در اپلیکیشن آپ

 

۳_ بعد از دریافت کد تایید، کد را به همراه شماره کارت و تاریخ انقضا را در فیلد های مربوطه وارد نمایید. (فراموش نکنید که تیک “با شرایط و قوانین ثبت کارت موافقم” را بزنید)

 

اضافه کردن کارت به سامانه شاپرک از طریق آپ

 

۴_ در صورتی که تمامی اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید، کارت بانکی شما در هاب مالی شاپرک ثبت می شود.

نکته : حتما باید شماره‌ موبایلی که از آن استفاده می‌کنید به نام خودتان باشد، در واقع مالک سیم کارت و کارت بانکی باید یک نفر باشد و در غیر این صورت این فرآیند انجام نمی‌شود.

نکته مهم : در صورتی که با خطای زیر مواجه شدید، سریعا با کارشناسان مجموعه وکیل کمک تماس بگیرید تا مشکلات احتمالی را بررسی و آن ها را برطرف نمایند.

 

خطای اضافه کردن کارت به سامانه شاپرک از طریق آپ

 

پیغام خطای اضافه کردن کارت به سامانه شاپرک از طریق آپ

 

اضافه کردن کارت به سامانه شاپرک از طریق برنامه ۷۲۴

۱_ وارد اپلیکیشن ۷۴ شده و گزینه “سامانه صیاد” را انتخاب نمایید.

 

اضافه کردن کارت به سامانه شاپرک از طریق برنامه ۷۲۴

 

۲_ در این صفحه باید گزینه “ثبت کارت” را انتخاب نمایید.

 

اضافه کردن کارت به سامانه شاپرک از طریق برنامه ۷۲۴

 

۳_ گزینه افزودن کارت را لمس کنید.

 

1_اضافه کردن کارت به سامانه شاپرک از طریق برنامه ۷۲۴

 

۴_اعداد داخل کادر را در فیل مخصوص وارد نمایید.

 

2-اضافه کردن کارت به سامانه شاپرک از طریق برنامه ۷۲۴

 

۵_ اطلاعات خواسته شده وارد نمایید.

 

5-اضافه کردن کارت به سامانه شاپرک از طریق برنامه ۷۲۴

 

۶_ نمایش پیام “کارت با موفقیت ثبت شد” یعنی شما تمامی مراحل را به درستی انجام داده اید.

 

6_اضافه کردن کارت به سامانه شاپرک از طریق برنامه ۷۲۴

 

به این برنامه وارد شوید و به بخش سامانه صیاد بروید. در این به روی گزینه‌ی ثبت چک یا پیگیری وضعیت کلیک کنید تا با پیغام افزودن کارت مواجه شوید. این گزینه را انتخاب کنید تا به صفحه‌ی رسمی این برنامه در سایت شاپرک منتقل شوید.

در این صفحه باید متن داخل کادر را وارد کنید تا یک کد تأیید به شماره‌ی شما ارسال شود و سپس باید شماره کارت خود و همچنین تاریخ انقضای کارت را در صفحه جدید وارد کرده و گزینه‌ی ادامه را انتخاب کنید.

به همین سادگی کارت بانکی شما در سامانه شاپرک ثبت می‌شود و شما در واقع احراز هویت می‌شوید. فقط یک نکته‌ی بسیار مهم را در نظر داشته باشید. حتما باید شماره‌ی موبایلی که از آن استفاده می‌کنید به نام خودتان باشد و در واقع باید مالک سیم کارت و کارت بانکی یک نفر باشد و در غیر این صورت این فرایند انجام نمی‌شود.

پس حتما با سیم کارتی این اقدامات را انجام دهید که به نام خودتان است.

منبع این بخش:تکنولایف

پیگیری تراکنش پرداخت در سامانه شاپرک

برای بسیاری از افراد این اتفاق افتاده است که هنگام پرداخت، با پیام تراکنش ناموفق روبرو می شوند و از طرفی وجه از حساب بانکیشان کسر می شود.

در این مواقع ۲ راه برای پیگیری تراکنش پراخت خواهید داشت.

راه اول:از طریق تماس تلفنی با شماره ۴-۲۲۹۲۶۴۰۲ 

 راه دوم:از طریق وارد شدن به سامانه emdadshetab.cbi.ir بعد از وارد شدن، باید گزینه پیگیری را انتخاب نموده و در این قسمت شماره کارت خود را وارد کنید و مراحل را پیگیری کنید

در آخر:

در صورتی که در ورود به سامانه شاپرک و یا در پیگیری تراکنش پرداخت خود دچار مشکل شدید، با مرکز وکیل کمک تماس گرفته تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

سوالات متدوال

امکانات سایت سامانه شاپرک چیست ؟

معرفی ابزارهای پذیرش مجاز، معرفی شبکه پرداخت و مستندات، گزارش اقتصادی شاپرک و غیره از امکانات سامانه شاپرک می باشند.

سامانه شاپرک، چه نوع سامانه ای است؟

سامانه شاپرف سامانه ای در جهت نظارت بر پرداخت های بانکی راه اندازی شده که در متن مقاله این موضوع را به صورت کامل برایتان شرح داده ایم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد و صفر 9099072958