وکیل کمک
۰

نحوه خرید خودرو از سامانه بورس کالا

نحوه خرید خودرو از بورس کالا
بازدید 2129

از مرداد ماه سال ۱۴۰۱، زیر ساخت های مورد نیاز در خصوص خرید خودرو از بورس کالا فراهم شده و افراد زیادی، متقاضی خرید رقابتی خودرو از بورس کالا هستند.

خوشبختانه متقضیان خرید چنین کالاهایی، هم می توانند به صورت حضوری و هم غیر حضوری، این موضوع را پیگیری نمایند. فراموش نکنید در اصل خرید خودرو از بورس کالا به این شکل است که، کارگزاری ها به جای مشتریان حقیقی اقدام به خریداری ماشین کرده و این موضوع بسیار به نفع خریداران واقعی می باشد، زیرا دیگر ناگزیر به مراجعه حضوری نمی باشند.

با توجه به اهمیت این موضوع، ما در ادامه به شرح نحوه خرید خودرو از بورس کالا به همراه شرایط ویژه آن پرداخته ایم، برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیش تر می توانید با مجموعه ما تماس گرفته تا کارشناس مربوطه، این موضوع را پیگیری نماید.

شرایط مورد نیاز جهت خرید خودرو از بورس کالا

همان طور که مطلع هستید، خرید خودرو از بورس کالا، به صورت رقابتی انجام می شود، یعنی مشتریان یک روز پیش از عرضه ماشین ها، قیمت پیشنهادی خود را از طریق سامانه آنلاین کارگزاری اعلام کرده و پس از بررسی و تمام شدن فرایند ثبت سفارش، به افرادی که می توانند خودرو خود را دریافت نمایند، اطلاع داده می شود.

البته برای عرضه خودرو در بورس کالا شرایطی در نظر گرفته شده، که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم؛

_ متقاضیان خرید خودرو، باید در نظر داشته باشند که علاوه بر قیمت پایه اعلام شده از سوی شرکت خودروسازی، باید هزینه های جانبی مانند؛ مالیات ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش، مالیات و عوارض شماره گذاری خودرو، بیمه شخص ثالث، هزینه های مربوط به تولید پلاک، خدمات حمل و نقل پستی و شماره گذاری را بپردازند.

_ متقاضیان پیش از ثبت سفارش، باید درصد تعیین شده از مبلغ پایه خودرو مورد نظرشان را به حساب وکالتی خود واریز کنند.

_ فراموش نکنید، ثبت و ارسال سفارش به منزله برنده شدن شخص در رقابت نبوده و نتیجه این رقابت در زمان تعیین شده، اعلام می شود.

_  در صورت برنده شدن در این قابت، تا ۳ روز فرصت دارید تا تمامی وجه را تسویه کرده، وگرنه در غیر این صورت باید حدود ۰.۲۵ درصد از کل معامله را به عنوان جریمه پرداخت نمایید.

_ در صورتی که تا پایان روز ششم، اقدام به تسویه حساب نکنید، معامله فسخ شده و شما موظف هستید تا ۵.۵ درصد از ارزش کل معامله را به عنوان جریمه پرداخت نمایید.

_ چنانچه متقاضی انتخاب شده به هر دلیلی قصد انصراف را داشته باشد، موظف است از ۵ درصد از ارزش کل معامله را به عنوان هزینه فسخ به همراه ۰.۵ درصد هزینه کارمزد را بپردازد.

خودروهای عرضه شده در بورس کالا

  • ۲۰۷ اتوماتیک
  • کارا
  • دیگنیتی
  • لاماری ایما
  • تارا اتوماتیک
  • تارا دنده‌ای
  • دیگنیتی پرستیژ
  • فیدلیتی
  • ۲۰۷ دنده‌ای
  • هایما S5
  • هایما S7
  • شاهین

با توجه به اطلاعیه های متشر شده در این خصوص، پیش بینی می شود که در آینده شاهد حضور خودروهای وارداتی یا مونتاژی در این لیست خواهیم بود.

چرا خودرو در بورس کالا عرضه می شود ؟

_ قانونمند بودن

_ پوشش ریسک مناسب

_ تضمنین ابعاد مختلف معامله

_ مرجع قیمت گذاری برای تولید ملی

_ کشف قیمت در حین معاملات به صورت شفاف

_ توزیع درست محصولات

_ حذف دلالان

_ کمک به تولید ملی

حذف محدودیت عرضه خودرو در بورس کالا

محسن علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در رابطه با مصوبه شورای عالی بورس در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا گفته :

  • محدودیت‌های وزارت صمت برای عرضه خودرو در بورس کالا برداشته می‌شود.
  • شیوه‌نامه عرضه خودرو در بورس کالا با هماهنگی وزارت صنعت تهیه می‌شود.
  • نوع، تعداد و زمان عرضه خودرو در بورس کالا بر اساس شیوه‌نامه جدید مشخص و کشف قیمت می‌شود.
  • اولویت عرضه با خودروهای داخلی یا مونتاژ داخل کشور است و در مراحل بعد با هماهنگی وزارت صمت خودروهای خارجی عرضه خواهند شد.
  • در تجربه قبلی عرضه، قیمت خودروی کارا تک کابین و دوکابین بر اثر ساز و کار بورس ۱۵ درصد کاهش یافت.

نحوه اطلاع از عرضه خودرو در بورس

نحوه اطلاع از عرضه خودرو در بورس

متقاضیان خرید خودرو از بورس کالا برای اطلاع از زمان دققق این فرایند می توانند، به وب سایت بورس کالا به آدرس، Ime.co.ir مراجعه و از نوار بالای صفحه، وارد قسمت بازارها و سپس بازار فیزیکی شوید.

در این صفحه گروه اصلی را “صنعتی” و زیر گروه را “خودرو” انتخاب و پس از تعیین بازه تاریخی مورد نظرتان بر روی دکمه نمایش کلیک کنید.

با انجام این فرایند از تمامی اطلاعات مانند، زمان عرضه، نام کالا، مشخصات خودرو، تولید کننده، عرضه کننده، حجم اتومبیل، قیمت پایه، مکان و تاریخ تحویل مطلع خواهید شد.

نحوه خرید خودرو از بورس

نحوه خرید خودرو از بورس

۱_ واریز درصدی از مبلغ تعیین شده خودرو به حساب وکالتی (پیش از سفارش)

۲_ ثبت درخواست خرید در سامانه خرید آنلاین بورس کالا یک روز پیش از عرضه کالا

۳_ مشخص ساختن نمایندگی برای دریافت خودرو

۴_ فراموش نکنید پیش از شروع فرایند ثبت سفارش، در سامانه ebgo.ir لاگین نمایید، بعد از ورود به سامانه مذکور نیز ابتدا باید گزینه “خرید از بورس” و سپس “خرید خودرو” را انتخاب نمایید.

۵_ در این صفحه، تابلو معاملات خودرو را مشاهده می کنید، تمامی اطلاعات لازم در این بخش درج شده است.

رو به روی نام هر کالا، گزینه ای به نام، اطلاعات بیش تر وجود داشته که با انتخاب هر کدام می توانید اطلاعات کامل ماشین را مشاهده نمایید.

یک فایل پیوست نیز برای هر خودرو وجود دارد که شامل اطلاعات، بخشنامه ها و تمامی نکات لازم جهت ثبت سفارش است. (لیست نمایندگی ها نیز به همراه ادرس و شماره تماس نیز در این فایل موجود می باشد)

۶_ پس از مطالعه فایل ها با انتخاب گزینه “ثبت سفارش” اقدام به ارسال سفارش با قیمت مورد نظر خود نمایید.

چنانچه گزینه ثبت سفارش باز فعال باشد، شما این اختیار را به کارگزاری می دهید تا در خصوص ارسال سفارش انتخاب قیمت به جای شما اقدام نمایند.

سخن نهایی

با در نظر گرفتن، بروز اختلاف میان قیمت کارخانه و قیمت بازار، یکی از راه حل های در نظر گرفته شده در جهت مرتفع شدن این موضوع، عرضه خودرو در بازار بورس کالا می باشد.

فرایند خرید خودرو در این بازار به صورت رقابتی بوده و این رویداد توانسته اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودرو را تقربا به صفر برساند. در بطن این مطلب، ما تمامی مواردی که در خصوص خرید خودرو از بورس کالا نیاز دارید را برایتان شرح داده ایم، تا هنگام مراجعه به سامانه خرید خودرو از بورس کالا و شرکت در مزایده، این فرایند را به سادگی پشت سر بگذارید.

در صورتی که هنگام انجام هر کدام از موارد ذکر شده با خطا مواجه شدید، می توانید با مجموعه ما تماس گرفته تا کارشناس مربوطه، اطلاعات لازم در این خصوص را در اختیارتان قرار دهد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد و صفر 9099072958