وکیل کمک
۰

ورود به سایت صندوق بیمه کشاورزی sbkiran.ir [ راهنمای تصویری]

سایت صندوق بیمه کشاورزی
بازدید 3171

سایت صندوق بیمه کشاورزی در خصوص اطلاع رسانی و ارائه بسیاری از خدمات بیمه ای به صورت الکترونیکی و غیر حضوری به کشاورزانی که محصولات آن ها بر اثر حوادث طبیعی آسیب دیده، راه اندازی شده است. کشاورزان و دیگر اشخاص می توانند با ثبت نام و ورود به این سامانه از تمامی خدمات غیر حضوری و الکترونیکی، مانند دسترسی به سامانه های کاربردی مرتبط با حوزه کشاورزی، اطلاع از اخبار مرتبط، پیگیری غرامت دریافتی و موارد دیگر بهره مند شوند.

در همین راستا تلاش کرده ایم تا در بطن این مقاله به شرح نحوه ورود به سایت صندوق بیمه کشاورزی، معرفی خدمات ارائه شده و سامانه های کاربردی صندوق بیمه کشاورزی بپردازیم تا راهنمای کاملی را پیرامون موضوع بحث به شما عزیزان ارائه داده باشیم.

با در نظر گرفتن این نکته مهم که بسیاری از کشاورزان از روند پیگیری غرامت خواسته شده هیچ اطلاعی ندارند، بستری فراهم آورده شده تا بتوانید با کارشناسان مرکز ما تماس گرفته و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

[custom_image url=”http://vakilkomak.info/wp-content/uploads/2023/02/shortcode.png”]

معرفی سایت صندوق بیمه کشاورزی

سایت اصلی صندوق بیمه کشاورزی، در خصوص ارائه خدمات گوناگونی به کشاورزان، بیمه شدگان و تمامی ذینفعان این صندوق راه اندازی شده و با اصلاح قوانین علاوه بر محصولات کشاورزی سایر ابزارها و امکانات مانند؛ تاسیسات، چاه های آب، قنات ها، ماشین آلات و ابزارهای کشاورزی و سایر ملزومات ضروری این بخش نیز در لیست بیمه حوادث طبیعی و غیر طبیعی قرار گرفته اند.

در همین راستا متقاضیان می توانند با ثبت نام و ورود به سایت صندوق بیمه کشاورزی، از تمامی خدمات بیمه ای، اطلاع رسانی، دسترسی به سامانه های کاربردی مرتبط به حوزه کشاورزی (مانند سامانه پیگیری دریافت غرامت، سامانه آموزشی، سامانه مدیریت دعاوی و سامانه جامع بیمه کشاورزی) بهره مند شوند.

راهنمای ورود به سایت صندوق بیمه کشاورزی

  1. ورود به مرورگر کروم یا فایرفاکس
  2. جستجوی عبارت سایت صندوق بیمه کشاورزی

راهنمای تصویری ورود به سایت صندوق بیمه کشاورزی

۱- ابتدا وارد مرورگر کروم یا فایر فاکس شوید و عبارت “سایت صندوق بیمه کشاورزی” را جستجو نمایید.

۲- از میان نتایج نمایش داده شده در گوگل، سایت صندوق بیمه کشاورزی را انتخاب کنید.

۳- پس از ورود به سایت صندوق بیمه کشاورزی در صفحه اصلی وب سایت گزینه “سامانه های کاربردی” را برگزینید.

 ۴- پس از انجام مراحل فوق، در صفحه جدید بر روی گزینه “سامانه پیگیری دریافت غرامت” کلیک کنید.

۵- حال در این بخش باید نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کرده و با کلیک بر روی گزینه “ورود به سامانه” وارد حساب کاربری خود شوید.

نکته: همان طور که می دانید افراد جهت استفاده از برخی خدمات این سامانه با ارائه نام کاربری و رمز عبور خود که هنگام ثبت نام حضوری دریافت می کنند، وارد پورتال کاربری خود شوند.

سایت صندوق بیمه کشاورزی

۳- پس از ورود به سایت صندوق بیمه کشاورزی در صفحه اصلی وب سایت گزینه “سامانه های کاربردی” را برگزینید.

راهنمای تصویری ورود به سایت صندوق بیمه کشاورزی

 ۴- پس از انجام مراحل فوق، در صفحه جدید بر روی گزینه “سامانه پیگیری دریافت غرامت” کلیک کنید.

سایت اصلی صندوق بیمه کشاورزی

 

۵- حال در این بخش باید نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کرده و با کلیک بر روی گزینه “ورود به سامانه” وارد حساب کاربری خود شوید.

خدمات صندوق بیمه کشاورزی

  •  معرفی شعب و شرکت های بیمه ای

افرادی که قصد مراجعه حضوری به شعب بیمه کشاورزی و یا شرکت های بیمه کشاورزی را دارند، با ورود به وب سایت sbkiran.ir و از قسمت معرفی شعب و شرکت های بیمه ای، می توانند تمامی اطلاعات شعب بیمه های کشاورزی را مشاهده نمایند.

  •  دسترسی به اطلاعات ارتباطی با صندوق

جهت ارتباط با صندوق، می توانید از قسمت “ارتباط با ما” به تمامی اطلاعات ضروری مانند؛ شماره تلفن، آدرس و … دسترسی داشته باشید.

  •  بخش ویژه همکاران صندوق

همکاران صندوق بیمه کشاوری می توانند با ورود به این قسمت از امکاناتی مانند؛ سامانه سیمای مهر، امداد رایانه و پست الکترونیکی دسترسی داشته و از طریق بخش “ارسال اخبار استان ها” می توانند تمامی اخبار مربوط به بیمه های کشاورزی را ثبت نمایند.

  •  دسترسی به اخبار صندوق

در بخش انتهایی این وب سایت اخبار صندوق متتشر شده و کلیه افراد بیمه شده و تحت پوشش می توانند با مراجعه به این بخش از تمامی اطلاعیه های منتشر شده، مطلع گردند.

  •  دسترسی به سامانه های کابردی

این بخش شامل تمامی قسمت هایی می باشد که تحت نظر این صندوق فعالیت داشته که در بخش بعدی به شرح و معرفی این سامانه های کاربردی خواهیم پرداخت.

سامانه های کاربردی صندوق بیمه کشاورزی

سامانه پیگیری دریافت غرامت

سامانه پیگیری دریافت غرامت به آدرس، report.sbkiran.ir امکان ثبت و پیگیری درخواست ناشی از حوادث طبیعی و غیر طبیعی وارد شده به تمامی محصولات، ماشین آلات و سایر ادوات کشاورزی را برای کشاورزان فراهم آورده است.

نکته : جهت استفاده از این سامانه باید نام کاربری و رمز عبوریی که هنگام ثبت نام در سایت صندوق بیمه دریافت می کنید را ارائه دهید.

سامانه آموزشی

سامانه مدیریت یکپارچه آموزش ایده به آدرس، amoozesh.sbkiran.ir شامل ۳ زیرمجموعه یادگیری الکترونیکی (ویژه برگزاری آزمون های درون سازمانی)، سامانه فراگیر آموزش (خدمات این سامانه ویژه کارکنان سازمان صندوق بیمه کشاورزی است) و بخش نرم افزار مدیریت آموزش (ویژه کارشناسان آموزش) می باشد.

سامانه مدیریت دعاوی

در سامانه مدیریت دعاوی به آدرس، sbkiran.ir/node/1851 تمامی پرونده های دعاوی مرتبط با احکام صادر و برای صندوق بیمه کشاورزی طبقه بندی می شود، ناگفته نماند که پیگیری های ضروری برای هر کدام از پرونده های نیز صرفا از طریق این سامانه صورت می گیرد.

موارد زیر تنامی امکاناتی می باشند که توسط سامانه مدیریت دعاوی در اختیار کاربران قرار می گیرد؛

  1.  مشاهده اوراق و احکام قضایی صادر شده از مراجع ذیصلاح قضایی
  2. پیگیری روند پیشرفت پرونده های قضایی مرتبط با صندوق بیمه کشاورزی
  3.  دریافت هشدارهای مربوط به تاریخ رسیدگی احکام و پرونده های قضایی
  4.  تنظیم شکواییه و دادخواست
  5. دسترسی به آرشیو الکترونیکی پرونده های قضایی
  6. استفاده از بانک اطلاعاتی قوانین و مقررات صندوق بیمه کشاورزی

سامانه جامع بیمه کشاورزی

سامانه سابکا یا همان “سامانه جامع بیمه کشاورزی” به آدرس، cs.sabka.ir از مهم ترین سامانه های موجود در سایت صندوق بیمه کشاورزی بوده و افراد جهت بهره مندی از خدمات مربوط به آن ملزم به دریافت نام کاربری و رمز عبور هنگام ثبت نام حضوری در نمایندگی های صندوق بیمه کشاورزی می باشند.

از امکانات ارائه شده توسط این بخش می توان به خموارد زیر اشاره کرد؛

۱_ ارزیابی میزان خسارت های وارد شده به محصولات، ماشین آلات و سایر ادوات کشاورزی

۲_ مدیریت محصولات

۳_ مدیریت کارگزاران

۴_ محاسبه تعرفه خدمات

۵_ دریافت راهنمای صدور بیمه نامه های مختلف

در خصوص دریافت راهنمایی های لازم جهت صدور بیمه نامه های مختلف باید بگوییم افراد می توانند با ورود به سایت sbkiran.ir و انتخاب عبارت “راهنمای صدور بیمه نامه” در بخش پایینی صفحه اصلی و درج نام کاربری و رمز عبور، فایل را به صورت ویدیویی و پی دی اف دریافت نمایند.

[custom_image url=”http://vakilkomak.info/wp-content/uploads/2023/02/shortcode.png”]

سخن نهایی

همان طور که مطالعه کرده اید، صندوق بیمه کشاورزی یکی از صندوق های حمایتی در خصوص تامین خسارت های وارد شده به محصولات و سایر ابزار آلات حوزه کشاورزی به دلیل حوادث طبیعی و غیر مترقبه است.

به عبارتی دیگر کشاورزان، افراد بیمه شده و ذینفعان این صندوق می توانند با ورود به سامانه sbkiran.ir از تمامی خدمات ارائه شده در این خصوص مانند؛ دریافت غرامت خواسته شده، استفاده از سامانه های کاربردی، اطلاع از جدیدترین اخبار مطلع شده و بسیاری از امور ضروری خود را پیگیری نمایند.

در صورتی که پس از مطالعه این مطلب، پاسخ مناسبی برای سوال خود نیافتید می توانید با کارشناسان مرکز ما تماس گرفته تا اطلاعات لازم و ضروری را در اختیار شما قرار دهند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *