وکیل کمک
۰

سایت انحصار وراثت اینترنتی

سایت انحصار وراثت اینترنتی
بازدید 5250

شما برای، اقدام به انجام انحصار وراثت و تقسیم اموال متوفی، در اولین گام باید به سایت انحصار وراثت اینترنتی مراجعه و گواهی انحصار وراثت را تهیه کنید. در سایت وکیل کمک مطلبی تحت عنوان نحوه گرفتن گواهی انحصار وراثت وجود دارد مطالعه کنید.

اما یک سری از مدارک جهت انحصار وراثت وجود دارد که یکی از آنها گواهی فوت است.

اما گرفتن گواهی فوت به چه صورتی است؟ در این مقاله نحوه گرفتن گواهی فوت اینترنتی و نحوه فرآیند انجام انحصار وراثت اینترنتی را توضیح خواهیم داد.

آیا امکان درخواست انحصار وراثت اینترنتی وجود دارد ؟

یکی از سوالات پر تکراری که وراث معمولا درباره آن ابهام دارند؛ این می باشد که آیا امکان درخواست انحصار وراثت به صورت اینترنتی و غیر حضوری وجود دارد ؟

متاسفانه دریافت گواهی انحصار وراثت به صورت اینترنتی و غیرحضوری ممکن نیست، تنها بعضی از مراحل دریافت این گواهی به صورت اینترنتی انجام می شود که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

نحوه گرفتن گواهی انحصار وراثت اینترنتی

باید به این نکته اشاره کنیم که، شما برای دریافت گواهی انحصار وراثت نیاز به مدارکی همچون استشهاد نامه و یا مدارک ورثه دارید؛ پس به همین دلیل بخشی از درخواست و مراحل گرفتن گواهی انحصار وراثت، را باید حضوری انجام دهید.

همانطوری، که حتما باید برخی مدارک را در سامانه های اینترنتی تهیه کنید پس با ما همراه باشید تا مدارکی را که باید به صورت اینترنتی تهیه کنید را برای شما شرح دهیم.

سایت انحصار وراثت اینترنتی

شما برای دریافت گواهی انحصار وراثت ابتدا باید، در سامانه ثنا ثبت نام کنید، به مقاله ثبت نام ثنا مراجعه کنید و یا با مرکز مشاوره تلفنی وکیل کمک تماس بگیرید تا همکاران ما ثبت نام شما را انجام دهند. زیرا ابلاغیه برای دریافت گواهی انحصار وراثت برای پنل شخصی شما در سامانه ابلاغ الکترونیک ارسال خواهد شد.

در مرحله بعد باید گواهی فوت اینترنتی را دریافت کنید.

برای اینکار ابتدا وارد سامانه https://death.sabteahval.ir/default.aspx شوید.

 

 

صفحه اصلی سایت سامانه درخواست گواهی فوت

 

گزینه درخواست صدور گواهی فوت را انتخاب کنید.شما باید در این سامانه ثبت نام کنید روی گزینه ثبت نام بزنید.

 

 

انحصار وراثت اینترنتی

 

بعد از انتخاب گزینه “شروع ثبت نام” وارد صفحه ای می شوید که باید اطلاعات شخصی و هویتی خود را وارد کنید.

 

ثبت نام در سایت برای دریافت گواهی انحصار وراثت

 

 

سایت انحصار وراثت اینترنتی

 

پس از وارد کردن اطلاعات و تعیین رمز عبور به سامانه دریافت گواهی فوت، می توانید با کد ملی و رمز عبور خود وارد این سامانه شوید و درخواست صدور گواهی فوت را کنید.

مدارک لازم برای دریافت گواهی انحصار وراثت

– گواهی فوت
– شناسنامه متوفی
– کارت ملی متوفی
– شناسنامه وراث
– کارت ملی وراث
– استشهادیه ( تنظیم شده در دفترخانه اسناد رسمی به اضافه گواهی امضا توسط سردفتر)

– وصیت نامه 

نکته ایی که باید به آن اشاره کنیم این است که گواهی انحصار وراثت را شورای حل اختلاف محل سکونت متوفی صادر می کند اگر محل سکونت مشخص نبود آخرین محلی که متوفی در آن زندگی می کرده معیار قرار می گیرد.

مطابق بخشنامه شماره ۳۸۳۸۴ مورخ ۷/۷/ ۱۳۹۹ وزارت دادگستری اگر متوفی دارای اموالی بیشتر ۵۰۰ میلیون ریال معادل ۵۰ میلیون تومان باشد گواهی انحصار وراثت نامحدود صادر می شود و نیازمند نشر آگهی است.

بنابراین اگر شخص فوت شده اموالی کمتر از مبلغ ۵۰ میلیون تومان داشته باشد شوراهای حل اختلاف گواهی انحصار وراثت محدود صادر می‌کنند. مدت زمان آن به دلیل حذف پروسه نشر آگهی بسیار کوتاه تر خواهد بود.

مدت زمان اخذ انحصار وراثت محدود دارای اموال کمتر از پانصد میلیون ریال ۳ تا ۷ روز کاری است شایان ذکر است که سابق بر این ملاک برای حصر ورثه نامحدود سی میلیون ریال بود که هم اکنون مطابق بخشنامه جدید انحصار وراثت مذکور که مورد تایید ریاست قوه قضاییه در مورخ دوم مهر ۹۹ هم قرار گرفته است، اموال متوفی معادل ۵۰ میلیون تومان است.

 

نکات مهم در خصوص سامانه انحصار وراثت اینترنتی 

با توجه به عدم راه اندازی سامانه انحصار وراثت اینترنتی، ورثه برای تنظیم انحصار وراثت باید به صورت حضوری به شورای حل اختلاف مراجعه کنند.

در حال حاضر، تنها سه سامانه هستند که می توانند برخی از امور مرتبط با انحصار وراثت را به صورت اینترنتی انجام دهند که شامل سامانه ثنا، سامانه درخواست صدور گواهی فوت و ورود به سایت ابلاغ الکترونیک قضایی می باشد.

مراجعه به سایت ثنا : برای دریافت گواهی انحصار وراثت در صورتی که در سامانه ثنا ثبت نام نکرده باشید باید ابتدا به سایت ثنا مراجعه کرده و به صورت غیر حضوری در این سامانه ثبت نام کنید.

مراجعه به سایت درخواست صدور گواهی فوت : با مراجعه به وب سایت درخواست گواهی فوت (death.sabteahval.ir)، یکی از مدارک مهم برای ثبت درخواست انحصار وراثت که همان گواهی فوت می باشد را به صورت آنلاین دریافت کنید.

مراجعه به سایت ابلاغ الکترونیک قضایی : این سامانه امکان دریافت و مشاهده تمامی ابلاغیه های قضایی شما را فراهم اورده است، همچنین می توانید در صورتی که گواهی انحصار وراثت صادر شده باشد، از سایت ابلاغ الکترونیک قضایی اقدام به دریافت گواهی نمایید.

در آخر:

همانطور که در مقاله اشاره کردیم شما باید برخی مراحل دریافت گواهی انحصار وراثت را به صورت حضوری و برخی را به صورت اینترنتی انجام دهید.

برای درخواست گواهی فوت و ثبت نام ثنا و البته احراز هویت ثنا می توانید با مرکز وکیل کمک تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا امکان درخواست انحصار وراثت اینترنتی وجود دارد ؟

خیر. به صورت مستقیم نمی توان گواهی انحصار وراثت را دریافت کرد، تنها بعضی از مراحل مرتبط با درخواست انحصار وراثت را می توان به صورت اینترنتی و غیر حضوری انجام داد.

چگونه می توان گواهی انحصار وراثت را دریافت کرد؟

تنها با مراجعه حضوری به شورای حل اختلاف شهر خود می توانید، گواهی انحصار وراثت را دریافت کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد و صفر 9099072958