وکیل کمک
۰

مشاوره طلاق توافقی تلفنی ۲۴ ساعته

مشاوره طلاق توافقی
بازدید 3766

با توجه به اینکه در طلاق توافقی، زوجین بر سر همه چیز به توافق رسیده و این موضوع را به دادگاه اعلام می کنند؛ به نظر می رسد مراحل و روند این نوع از طلاق، بسیار ساده باشد. 

ما در قانون اساسی ۳ نوع طلاق داریم، طلاق از طرف زن، طلاق از طرف مرد و طلاق توافقی که در هر ۳ مورد شما نیاز دارید تا با مشاوره طلاق مشورت کنید و راهنمایی بخواهید.

ما در این مقاله قصد داریم تا ابتدا طلاق توافقی را شرح دهیم و پس از بیان و توضیح مراحل طلاق توافقی به لزوم و اهمیت مشاوره طلاق تلفنی و مشاوره قبل از طلاق بپردازیم و در انتها متوجه می شوید که این مسیر پر تنش یعنی جدایی و طلاق، برای شما هموار تر خواهد شد. 

در صورتی که پیرامون موضوع طلاق توافقی، سوالاتی دارید؛ می توانید با مجموعه وکیل کمک تماس گرفته تا کارشناسان ما، شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی نوعی از طلاق است که، دو طرف بر سر مسائل مالی از قبیل؛ مهریه، نفقه، اجرت مثل.. و بر سر مسائل غیر مالی مانند حضانت فرزندان و یا قرار ملاقات های والدین با فرزندان بعد از جدایی به توافق رسیده و این توافق را به صورت مکتبوب که به امضای دو طرف و شهود و یا وکلا می رسانند تا رسمیت پیدا کند.

البته در برخی موارد دو طرف برای رسمیت بخشیدن بیش تر به توافق خود، آن را در دفترخانه ثبت می کنند. در نتیجه طلاق توافقی، یعنی جدا شدن زوجین با توافق و البته توافق بر سر تمام حقوقی که دارند.

البته همیشه نیز به این راحتی که توضیح داده شد نیست، در واقع بعد از تنظیم صورت جلسه تازه مراحل طلاق توافقی آغاز شده که ما در ادامه اشاره ایی گذرا به این مراحل خواهیم کرد، بحث مفصل تر طلاق توافقی را در مقاله ایی جداگانه انجام داده ایم، حتما آن را مطالعه نمایید.

البته شما با داشتن وکیل می توانید در تمامی مراحل حضور پیدا نکرده و وکیل شما در جلسات دادگاه حاضر شده و مراحل ارسال دادخواست را انجام دهد.

البته مشاوران مجرب سامانه وکیل کمک نیز می توانند به صورت تلفنی و برخط، مراحل ثبت نام در سامانه ثنا و احراز هویت ثنا و ارسال دادخواست را برای شما انجام دهند کافیست با ما تماس بگیرید، ما شما را راهنمایی خواهیم کرد.

 

مشاوره طلاق توافقی

 

مراحل طلاق توافقی

مراحل طلاق توافقی با اینکه زمان بر بوده و از پیچیدگی های خاص خود برخوردار است، اما شما تنها با مشاوره قبل از طلاق آن هم به صورت تلفنی، می توانید این پیچیدگی را برای خود آسان کنید.

در پاراگراف های قبل اشاره کردیم که زوجین در مرحله و قدم اول باید، به توافق برسند، هم بر سر مسائل مالی و هم غیر مالی، سپس شما باید جهت مراجعه به یکی از مراکز روانشناسی بهزیستی که مورد قبول قوه قضاییه بوده، در سامانه تصمیم ثبت نام کرده و در آن جا مرکز مشاوره نزدیک به محل سکونت خود را انتخاب  و در زمانی که تعیین می شود و به اطلاع شما نیز رسانده می شود، باید در جلسات مشاوره حضور پیدا کنید.

معمولا این جلسات منجر به بازگشت طرفین به زندگی مشترک نمی شود، در اصل به صورتی فرمالیته می توان آن را در نظر گرفت، اما گواهی که مرکز صادر می کند برای تکمیل مستندات لازم است.

در مرحله بعد شما میبایست درخواست طلاق توافقی خود را در سامانه ثنا ثبت کنید، که نمونه ایی از این دادخواست را برای شما آورده ایم.

پس از ثبت دادخواست جلسه ایی در دادگاه برای شما تنظیم می شود که در آن باید خودتان و یا وکیل شما حاضر شوید، بعد از تشکیل جلسه قاضی حکم به عدم سازش داده و در آخر با در دست داشتن این حکم به دفتر ثبت ازدواج و طلاق رفته و صیغه طلاق جاری خواهد شد.

در نهایت زوجین شرعا و قانونا از یکدیگر جدا می شوند.

 مشاوره طلاق توافقی

در برخی موارد، افراد در روند طی کردن مراحل بالا دچار مشکل و سردرگمی می شوند، باید گفت که اصلا جای نگرانی نیست. تنها کاری که شما باید انجام دهید،

مشاوران طلاق تلفنی مرکز ما همه روزه و حتی ایام تعطیل پاسخگوی شما خواهند بود. شما با دریافت یک مشاوره خوب در اصل در وقت و هزینه صرفه جویی کرده اید.

سخن نهایی

در این مطلب تلاش کردیم تا در رابطه با نحوه طلاق توافقی و مراحل آن اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهیم؛ ضرورت این موضوع به اندازه ای است که در صورت داشتن اطلاعات و یا مشاوره با یک وکیل با تجربه و خبره می توانید مراحل طلاق توافقی خود را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید. 

البته فراموش نکنید طلاق توافقی، طلاقی است که همه چیز آن بر پایه توافق میان زوجین انجام می شود؛ در نتیجه باید هنگام بررسی توافقات، دقت زیادی داشته باشید زیرا هر گونه خطا ممکن است باعث پایمال شدن حق شما شود.

سوالات متداول 

در طلاق توافقی زن باید مهریه خود را ببخشد ؟

با توجه به اینکه این نوع طلاق از نوع بائن می باشد، بخشش مهریه توسط زن ضروروی و اجباری می باشد. ولی مقدار و میزان مهریه‌ای که زن به شوهر خود بذل میکند کاملاً اختیاری است و هیچ اجبار قانونی‌ای در مقدار بخشش وجود ندارد. و زن می توند هر مقداری از مهریه اش را که می خواهد ببخشد.

آیا حضور زوجین در جلسات مشاوره طلاق توافقی اجباری است ؟

در صورتی که زوجین برای طلاق از یک وکیل خبره و با تجربه کمک بگیرند، دیگر نیازی به مراجعه حضوری آن ها نمی باشد..

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد و صفر 9099072958