وکیل کمک
۲

دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه
بازدید 3187

شاید برای شما یا اطرافیانتان پیش آمده باشد که جهت استخدام یا مسائل مختلف، برای تکمیل فرآیند کار، مدارک حقوقی درخواست کنند. یکی از مراحل روند اداری، گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه میباشد. بیشتر اشخاص به این دلیل که با این گواهی آشنایی ندارد، نمیدانند برای درخواست گواهی عدم سوء پیشینه باید از کجا اقدام کنند، و از چه ارگان و اداره ای باید برای گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه اقدام نمایند.

گواهی عدم سوء پیشینه استناد بر این دارد که شما در گذشته مرتکب جرم کیفری شده اید یا نه! یعنی طبق این گواهی سابقه محکومیت افراد به برخی جرایم مشخص خواهد شد. صدور و گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه، به صورت کاملا اینترنتی و با مراجه به زیرمجموعه های اداره قوه قضاییه ” سامانه ثنا (سامانه خدمات الکترونیک قضایی) “ امکان پذیر میباشد.

سوء پیشینه در لغت به معنای سابقه و پیشینه بد میباشد، و در صورتیکه فرد مرتکب برخی از جرایم که قانون اسلامی وضع کرده اند شده باشد و همچنین حکم محکومیت قطعی دریافت کرده باشد، در سابقه او ثبت خواهد شد.

داشتن سوءپیشینه آثارمخربی از جمله عدم استخدام در دستگاه های دولتی به دنبال خود خواهد داشت.

از اشخاص در طول زندگی شان در زمینه های مختلف از جمله استخدام در بخش های دولتی، دستگاه های اجرایی و…هنگام گزینش، درخواست گواهی عدم سوء پیشینه، خواهد شد.

در گذشته گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه فقط از طریق مراجعه حضوری به پلیس +۱۰، انجام میشد که این روند تغییر کرده است.

چنانچه شما نیاز به گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه دارید و نمیدانید که از چه طریق باید برای این کار اقدام نمایید، چه مدارکی داشته باشید و یا به کجا مراجعه نمایید، تا انتهای این مقاله برای درخواست گواهی عدم سوء پیشینه، با ما همراه باشید و برای اطلاعات جامع و پاسخ به تمامی سوالات حقوقی میتوانید با کارشناسان حقوقی وکیل کمک ارتباط بگیرید.

مدارک لازم برای گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه

جهت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه، مدارکی لازم است که هنگام گرفتن این گواهی لازم میباشد. توصیه میشود قبل از هراقدامی جهت گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه، مدارک لازم را جمع آوری کنید که هنگام درخواست این گواهی مشکلی پیش نیاید.

 

مدارک لازم برای گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه
 ارائه اصل شناسنامه و کپی از صفحات آن
 ارائه اصل کارت ملی و کپی از آن
یک قطعه عکس سه در چهار از متقاضی
ارائه کد پستی محل سکونت
ارائه آدرس دقیق از محل سکونت
دریافت و تکمیل معرفی نامه از محلی که از شما درخواست گواهی عدم سوء پیشینه کرده است یا پر کردن فرم (همان پرسش نامه) مربوط به گواهی عدم سوء پیشینه
پرداخت هزینه های مربوط به صدور گواهی عدم سوء پیشینه

 

نکته: هزینه ی گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه، بااضافه کردن هزینه پست ۵۰ هزارتومان میباشد، که این هزینه در گذشته فقط با کارت کشیدن در کارتخوان های مخصوص پلیس ۱۰+ انجام میشد.

نکته: اگر قصد درخواست گواهی عدم سوء پیشینه برای اداره ای خارج از کشور، یا سفارت را دارید، حتما پاسپورت (گذرنامه) و کپی صفحه اول آن را، به همراه مدارک ارائه نمایید.

نکته: سعی کنید جهت گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه، عکس جدید گرفته و آن را ارائه نمایید، که این عکس باید تمام رخ، کاملا رنگی، دارای زمینه سفید و بدون عینک بوده و تمامی شئونات اسلامی رعایت شده باشد و خانوم ها ذره ای آرایش نداشته باشند.

درخواست گواهی عدم سوء پیشینه به صورت اینترنتی

برای ورود به درگاه خدمات الکترونیکی قضایی روی لینک زیر کلیک نمایید.

لینک گرفتن گواهی سوء پیشینه اینترنتی

نکته قبل از ورود: دقت نمایید در مرحله بعد باید به سامانه درخواست الکترونیک عدم سوء پیشینه کیفری مراجعه نمایید، چنانچه ازقبل در این سامانه ورود نکرده باشید باید با کمک مقاله ثبت نام ثنا، نام نویسی در این سامانه را انجام دهید. چنانچه در مراکز استان ها سکونت داشته باشید میتوانید به دفاتر پلیس۱۰+ مراجعه نمایید و چنانچه در مراکز استان ها ساکن نیستید، میتوانید به دادگستری مربوط به محل زندگی خود به صورت حضوری برای ثبت نام در سامانه ثنا مراجعه نمایید.

اما پیشنهاد ما به شما ثبت نام آنلاین در این سامانه میباشد، چرا که در وقت و هزینه صرفه جویی خواهد شد.

  • طبق تصویر زیر جهت گرفتن گواهی سوء پیشینه کیفری، روی گزینه « ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه » کلیک نمایید.

گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه

  • حال تصویری مانند صفحه ی زیر برای شما نمایش داده خواهد شد. در این مرحله کدملی و رمزعبور خود را باید وارد نمایید، سپس گزینه مرحله بعد را انتخاب نمایید.

گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه

  • در این مرحله برای شماره تماس شما یک کد ۶ رقمی و یک بار مصرف ارسال خواهد شد. کد را وارد نموده و گزینه مرحله بعد را لمس نمایید.

گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه

  • در این قسمت وارد سامانه ثنا خواهید شد، که برای درخواست گواهی عدم سوء پیشینه کافیست روی گزینه ثبت درخواست جدید کلیک نمایید. پس از لمس این گزینه، پیغامی در بالای صفحه برای شما نمایش داده خواهد شد، که از شما سوال میشود « آیا با درخواست گواهی عدم سوء پیشینه جدید موافق هستید؟ » که باید روی گزینه “بله” کلیک نمایید.

به این نکته توجه داشته باشید که گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه، از طریق اپلیکیشن ثنا نیز امکان پذیر میباشد.

نحوه درخواست گواهی عدم سوء پیشینه به صورت حضوری

گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه، یک فرآیند مشخص و معین دارد و کافیست برای اقدام به این کار، مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا تمامی مدارک ذکر شده را همراه خود ببرید و توجه نمایید که نبود حتی یکی از مدارک مانع گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه خواهد شد.
  2. به یکی از مراکز پلیس۱۰+ یا دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر محل سکونت خود مراجعه نمایید.
  3. مراکزپلیس ۱۰+ جهت احراز هویت از شما اثر انگشت خواهندگرفت.
  4. هزینه مربوط به درخواست گواهی عدم سوء پیشینه را با دستگاه کارتخوان های موجود در دفاتر پلیس۱۰+ پرداخت نمایید.
  5. پس از اتمام فرآیند گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه، پس از طی مدت زمانی، گواهی عدم سوء سابقه شما به آدرس محل سکونت شما پست میشود.

نحوه دریافت جواب گواهی عدم سوء پیشینه

جهت دریافت جواب گواهی عدم سوء پیشینه، باید چند روز بعد از ثبت درخواست، به آدرس اینترنتی درگاه خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایید و اقدامات زیر را انجام دهید:

  • برای ورود به سایت درگاه الکترونیک قضایی، ابتدا باید آدرس اینترنتی زیر را در مرورگر خود سرچ نمایید.

لینک دریافت جواب گواهی عدم سوء سابقه

  • سپس از صفحه ی باز شده، گزینه سامانه ابلاغ الکترونیک را لمس نمایید.

درخواست گواهی عدم سوء سابقه

  • از بین گزینه های موجود، عنوان سامانه اصلی ابلاغ را انتخاب نمایید. چنانچه با مشکلی مواجه شدید و یا عملکرد سامانه برای شما کند بود گزینه سامانه پشتیبان ابلاغ را لمس نمایید.

درخواست گواهی عدم سوء پیشینه

  • در این مرحله باید شماره ملی و رمزعبور خود را وارد نمایید. سپس روی گزینه مرحله بعد کلیک نمایید. سپس در مرحله بعد کد یک بار مصرف ۶ رقمی برای شما ارسال خواهد شد. کد را وارد نمایید.
  • بعد از ورود به سامانه، جهت مشاهده ابلاغیه، گزینه «ابلاغیه جدید» را لمس نمایید. سپس عنوان دریافت نسخه چاپی ابلاغیه را انتخاب نمایید، که نسخه آماده به چاپ گواهی عدم سوء پیشینه برای شما نمایش داده شود.

درخواست گواهی عدم سوء پیشینه

کلام آخر

گواهی عدم سوء پیشینه جهت فعالیت های اقتصادی مختلف موردنیاز خواهد بود. به همین دلیل در این مقاله راه های مختلف جهت گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه ارائه شده است.

همانطور که مشاهده نمودید، جهت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه، هم میتوانید به دفاترپلیس۱۰+ و هم به صورت اینترنتی اقدام نمایید.

البته این نکته قابل توجه است که جهت درخواست گواهی عدم سوء سابقه، چنانچه به صورت حضوری به دفاترپلیس ۱۰+ مراجعه نمایید، متقبل هزینه ای خواهید شد و قطعا زمان بیشتری از شما گرفته خواهد شد، به همین دلیل به شما پیشنهاد میشود جهت گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه، به صورت آنلاین اقدام نمایید.

چنانچه قصد گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه به صورت اینترنتی را دارید، میتوانید جهت انجام این امر به صورت ۲۴ ساعته با کارشناسان حقوقی وکیل کمک، ارتباط گرفته و جهت انجام این فرآیند از آنها کمک بخواهید، که مشکل شما را در کمتر از یک ساعت حل خواهند کرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. مهدیه احمدی گفت:

    ثبت شود.

  2. مهدیه احمدی گفت:

    صدور گواهی عدم سوی پیشینه

تماس از تلفن ثابت بدون کد و صفر 9099072958